16 weekends

Sofia påminde mig häromdagen att det endast är 17 helger kvar tills jag åker. 17!!! Det är ingenting ju. Och det bästa av allt, efter den här helgen, bara 16. WOHOO. Vad är 16 helger liksom??

Jag vet att det inte är bra att bara se frammåt som jag gör. Det bästa är förmodligen att leva i nuet. Men jag har aldrig varit bra på att bara leva i nuet utan att se frammåt. Jag måste ha saker planerade, och i mitt fall, hur ska jag kunna låta bli att se frammåt när jag har förmodligen the best year of my life framför mig, bara 4 månader bort? Jag tänker förmodligen på USA typ 15 av mina 16 vakna timmar på dygnet. Om inte mer. Men det där går också i perioder. Ibland är det det enda jag kan tänka på, och ibland tänker jag inte så mycket alls.

Samtidigt tror jag att det är bra att se fram emot saker. Annars blir det svårt att orka av vardagen. Däremot, kanske man kan se fram emot saker lite för mycket. Typ så mycket att man till slut slutar leva i nuet och BARA lever i framtiden. Jag känner inte att det är ett problem för mig, men jag vill åka NU NU NU.



Sen börjar jag bli lite orolig, måste jag erkänna. Orolig för att jag ännu inte fått någon information om min värdfamilj än. Okej, man ska inte få det förrän i Maj, och nu är det ju endast April. Men jag vet ju att folk har fått i mars och april och därför vill jag också ha det nu!

 


Kommentarer
Postat av: Fritiof

Jag har länkat dig nu! Du kan länka mig med om du vill! ;) Jag har oxå bara 16 helger kvar! :O seriöst, det e ju ingenting alls! ^^

2010-04-04 @ 19:27:17
URL: http://usafrillan.blogg.se/
Postat av: My

Det går verkligen i perioder. Vissa perioder har man nästan glömt bort allt som handlar om utbytesåret och andra perioder är det, det ända man tänker på. ;)



Vilken organisation är det som du ska åka med?

2010-04-06 @ 21:48:08
URL: http://myusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0