The states of the USA

Tydligen så heter varje stat i USA någonting. Tänkte att jag kunde posta en lista med alla namn. Själv tycker jag att California - the golden state, Minnesota - the north star state och North Dakota - the peace garden state låter finast, utifrån namnen :P och självklart Arizona!

Btw så kan jag nu USA's stater till 85%! Jag som inte ens kan Sveriges landskap känner att jag börjar bli liite nördig. http://www.purposegames.com/game/states-of-the-usa-quiz

Alabama - The Camellia State
Alaska - The Last Frontier State
Arizona - The Grand Canyon State
Arkansas - The Razorback State
California - The Golden State/The Movie State
Colorado - The Centennial State
Connecticut - The Nutmeg State
Delaware - The Diamons State/First State
Florida - The Sunchine State
Georgia - The Peach State
Hawaii - The Aloha State
Idaho - Gem of the Mountains/The Potatoe State
Illinois - Prairie State
Indiana - The Hoosier State
Iowa - Hawkeye State
Kansas - Sunflower State
Kentucky - Bluegrass State
Louisiana - The pelican State
Maine - Pine Tree State
Maryland - Old Line State
Massachusetts - The Bay State
Michigan - Great Lakes State
Minnesota - North Star State
Mississippi - Magnolia State/Hospitality State
Missouri - Show Me State/Cave State
Montana - Treasure State
Nebraska - The Cornhusker State
Nevada - Silver State
New Hampshire - Granite State/White Mountain State
New Jersey - The Garden State
New Mexico - The land of Enchantment/The Colorful State
New York - The Empire State
North Carolina - Old North State
North Dakota - Peace Garden State
Ohio - Buckeye State
Oklahoma - Sooner State
Oregon - Beaver State/The Union State
Pennsylvania - Keystone State
Rhode Island - Ocean State
South Carolina -Palmetto State
South Dakota - Mount Rushmore State
Tennessee - Volunteer State
Texas - Lone Star State/Cowboy State
Utah - Beehive State
Vermont - The Green Mountain State
Virginia - The Old Dominion
Washington - The Evergreen State
West Virginia - Mountain State
Wisconsin - Badger State/Cheese State/America's Dairyland
Wyoming- Equality State/Park State


Kommentarer
Postat av: Karin

Heeej :D

Nej jag har inte kommit i kontakt med familjen ännu, dock vet jag var de bor och lite så, men det är tydligen min skola där nere som strular med pappren så det tar lite längre tid....



Har du kontakt med din? :D

2010-04-27 @ 12:52:26
URL: http://southafricakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0