Andra skoldagen

Min andra dag i skolan var mycket bättre än den första. Folk pratade faktiskt med mig, och det var en riktigt trevlig kille som erbjöd sig att äta lunch med mig. Vid hans bord sitter även den andra utbytesstudenten från Sverige och en jättetrevlig tjej som jag har economics med, så just nu är jag inte orolig över att behöva äta lunch med några tråkiga freshmen som inte pratar med mig.

Har lyckats byta bort police science. Läste lite mer om kursen i mina papper, det står att man kommer testas i fysiska övningar, så som pushups, situps och running. Och det är militärinspirerat. Så fort någon kommer in i rummet, rusar alla upp från sina platser och ger givakt typ.. Passar inte mig alls, och som tur var så har någon hoppat av från photography så jag kunde få den platsen! Tror det kommer bli bra.

Matten är ett skämt. Inte ett skämt som att den är lätt utan tvärtom. Jag har matte med 14-15 åringar och jag fattar INGENTING. Beror inte endast på att det är svåra tal utan även för att engelskan är svår. Dessutom hade vi vikarie i den kursen och han trodde helt säkert att jag var korkad, men det är inte mitt fel att ingen gillade honom och att jag inte kan matematiska termer på engelska. Mitt i lektionen fick han dessutom för sig att hela klassen skulle gå på "rast" i 5 minuter och gå på toa. Så mitt i lektionen reste han sig upp och sa "Okay, so we're all going downstais to the bathroom now. No one will leave the building and go nowhere but to the bathrooms on first floor". Ingen fattade någonting. Resten av lektionen satt han och läste sin bok och vi satt i princip tysta på våra platser för vi hade inget mer att göra och han ville inte bli störd när han läste.

Franskan var riktigt rolig dock. Inte alls svår för att vara honor french, och min lärare är riktigt rolig. Hela hennes klassrum är så fint. Det sitter affisher av twilight och allt möjligt, samt Hello-kitty saker över hela rummet. Engelskan var också kul. Vi hade vikarie dock så vi satt i princip i en timme utan att göra någonting här med. Här får man nämligen inte lämna klassrummet förrän klockan ringer, oavsett om man faktiskt presterar nått på lektionerna eller inte. Här fanns det också några trevliga killar som ropade dit mig till deras bord för att de tyckte jag såg ensam ut.
DÄREMOT, måste jag bara berätta att jag har fått läxa i engelskan. Lägg märke till att det är Senior english jag har, dvs den svåraste nivån av engelska. Vet ni vad läxan är?? Att måla eller göra ett monster av lera till nästa vecka och visa upp. WTF?? Som tur är har jag iaf en söt liten värdsyster som älskar att måla. Hon har redan hjälpt mig att rita ett monster och tycker att jag ska visa upp hennes teckning för hela klassen också.

Lite bilder från skolan och hur vägen jag går hem ser ut. Bilden längst ner är på våran gata, längst ner mot bergen ligger skolan och man kan nästan se den från huset.






Kommentarer
Postat av: ELIN

ohh blir så sjukt taggad när jag läser din blogg! :) Ska själv åka som utbtesstudent 2011.

Haha kommer inte heller fatta någonting av matten, hatar det XD

2010-08-08 @ 15:56:50
URL: http://reedhead.blogg.se/
Postat av: Elin

Du hade ju pratat om photography innan, så det blir nog super :D

2010-08-08 @ 17:01:03
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Elin

Ps. har du tagit bilderna själv?:) ds.

2010-08-08 @ 17:01:39
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej! Det är så kul att läsa i din blogg. Kul att franska-lektionerna är bra. Engelskan...hm...det kanske blir bättre när den ordinarie läraren är tillbaka. Vi ser framemot att få höra om "partyt". Puss Puss

2010-08-08 @ 17:35:01
Postat av: Anonym

Kul, kul! Älskar bilderna! Tack för du visade upp dem! Måste erkänna att jag var rätt så förvånad . . . hade förväntat mig att det skulle vara ganska fult. Varför vet jag inte. Men aja, bra att du trivs i alla fall. Och jag är precis som Elin, hatar matten och ska nog åka nästa år. Pirrigt. Och jag blir så sjukt taggad varenda gång jag läser din blogg, dels för att du redan är där och GÅR i high school. Dom måste börja skolåret sjukt tidigt. Jag börjar skolan i typ slutet av Augusti, haha :).

2010-08-08 @ 18:10:40
Postat av: Tove

Vad fint det ser ut!

2010-08-08 @ 18:30:10
Postat av: My

Grymt fina bilder, är avis att jag inte har en systemkamera ;) Måste ta lätt matte alltså... Haha, nu vet jag ju allt redan innan jag kommer till USA ;) Take care <3

2010-08-08 @ 19:33:42
URL: http://myknut.blogg.se/usa
Postat av: Erika

Du, jag måste fråga - hur långa är era lektioner? ^^

2010-08-08 @ 22:28:09
Postat av: bella

hej :D

jag ska åka till usa och bo där i ett år, 2011/12

Kolla gärna in min blogg :D

Jag undrar också om du vill länka :D

Gå in på min blogg och kommentera om du vill :D

2010-08-09 @ 00:58:57
URL: http://bellaiusa.blogg.se/
Postat av: natalie

haha jag gillar det dära med lermonstret! kändes lagomt seriöst. De andra usa bloggarna jag har varit in på har inte börjat skolan än, så det var kul att få läsa om det! Jag åker nästa år, och som de andra blir man taggad! Ha ett bra år! :D

2010-08-10 @ 11:22:12
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0