Charlie St. Cloud

I går kväll var jag och såg filmen Charlie St. Cloud. Riktigt bra film, som jag rekomenderar! Kollade upp när den kommer visas i Sverige, vilket är i December (konstigt med tanke på att den anses som gammal här) men anyways, se den!



De senaste dagarna har jag haft lite hemlängtan. Jag tycker fortfarande att det är fint med alla berg och palmer, att värmen är cool och att det är kul med allting som är annorlunda. Men nu när jag har varit här så pass länge så är allt inte så nytt och spännande längre, och allt annorlunda börjar bli ganska normalt. En månad är dessutom en väldigt lång tid, och jag har aldrig varit ifrån min familj och mina vänner så länge förut.

Skolan funkar bra. Jag går till alla mina lektioner, gör det jag ska och går hem. Även om jag innan jag åkte verkligen ville hamna på en stor skola så känner jag nu efteråt att det säkert varit lättare med en mindre. Min bästa kompis går på en skola med 300 elever och nästan alla vet vem hon är. Min skola har 2500 och nästan ingen vet vem jag är. Jag tror att det kommer bli lättare, för jag har fått lite kompisar som jag känner att jag börjar lära känna bättre, men ändå. Även om jag älskar att bo i en storstad så tror jag att det som utbytesstudent är lättare att hamna på ett mindre ställe.

Justja, när man går på bio här så får man till och med en gång free refill på popcorn om man köper en stor size. Och popcornkryddor är gratis. Plus att man kan få smält smör över om man vill. Haha, intressant info men nu vet ni!

Kommentarer
Postat av: Erika :)

Filmen verkar jätte bra :D Åhh jag ska se den när den kommer i december, började nästan gråta av tralien! Hoppas verkligen att allt kommer kännas bättre snart, love u <3

2010-08-29 @ 22:32:42
Postat av: Jossan

Så himla bra inlägg! Håller med dig ;) det kommer ändå va värt det i slutändan!

2010-08-30 @ 06:34:30
URL: http://yooess.blogspot.com
Postat av: Stephanie

Kämpa på! Jag vet precis hur det känns men det kommer bli bättre :)

2010-08-31 @ 02:21:34
URL: http://stephaniecarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta en dag i taget, tänk aldrig på hur lång tid det är kvar i USA. ha små korta mål att se fram emot. Kom ihåg om något känns konstigt att det är inte rätt eller fel utan annorlunda.

Gå med i ALLT som är möjligt på skolan för då träffar du massor av folk och kan själv välja vilka du vill vara med.

2010-09-01 @ 22:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0