High school

Första skoldagen var.. well, jag överlevde.
Hade kunnat gå bättre men jag kom inte för sent en enda gång, och jag satt inte ensam på lunchen. Eller ensam och ensam, jag satt iaf inte ensam vid ett bord. Även om jag kanske inte direkt pratade med någon.
Köpte mat i cafeterian i stället för att ta med mig, eftersom mina värdföräldrar trodde att det inte var tillräckligt coolt att ta med sig matlåda haha. Det finns massa saker att välja på, allt från sallad till pizza och mexican. Det enda negativa med att köpa mat är att 10 minuter av de 30 man har avsedd till lunch går åt att köa. men det var gott. Grejen var att jag skulle äta lunch med en norsk utbytesstudent, men sen visade det sig att vi inte hade lunch samtidigt så jag gick och satte mig bredvid några tjejer som såg ut att vara typ sophmores. Samtalet vi hade löd ungefär såhär:

- Hey, can i sit here? It's my first day. I'm an exchange student.
- Ohh, so you're new? I remember my first day, I moved from New York.
- Oh really? New York. That's cool.

Japp. That's it. Hoppas att lunchen i morgon går bättre.

Hade möte med min counselor Mr.Barber klockan halv 8 i morse. Han visade mig runt på skolan och jag fick välja kurser. Som det är nu har jag:

1. Police Sience (kriminologi typ)
2. English 12
3. Culinary Arts (mat, typ hemskunskap)
4. Honor French 3
5. Economics/ Goverment
6. Math year 2, Geometry

Orkar inte förklara allt för det är lite krångligt. Måndag, tidag, onsdag har jag iaf alla dessa klasser. På torsdagar har jag bara 1,3 och 5 och fredagar 2,4 och 6. I alla fall.
Dagen började med Police sience. Tror jag ska byta bort den för gillade inte alls läraren. No offense men ni kan tänka er en biffig amerikansk polis som går runt i sin uniform med pistol och allting, och som tycker att han är så mycket bättre än andra bara för att han har makt. Han tvingade mig att gå upp inför alla och prata om mig själv, och sen fick alla i klassen ställa frågor om mig och Sverige i typ en halvtimme. Det var i och för sig ganska roligt, att svara på alla frågor, men sen när alla frågat klart ställde han frågor till klassen om mig, och svarde de fel var de tvugna att göra armhävningar. PAY ATTENTION!! var det han upprepade flest gånger under hela timmen. Dessutom var folket i den klassen kanske inte heller den typen av folk jag kan se mig umgås med.. men ja, orkar inte riktigt förklara allt men nej, tror inte att det är något för mig. Det är mer militärinspirerat.

Culinary Arts.... Hemkunskap altså. Vi fick laga mat, vi gjorde någon annanassallad men det var ingen utmaning direkt. Vi var 4 stycken som skulle göra den, och receptet var i princip blanda burkannanas, vispad grädde på burk och lite creamcheese. Dessutom var vi tvugna att skriva en kort uppsats om "the chef uniform". Får se hur jag gör med den kursen, kändes bara väldigt lågstadie och det var typ bara sophmores (andraårselever).

Economics.. var den bästa lektionen. Det finns 4 utbytesstudenter på Basha just nu. Det är jag, en tjej som heter Marte från Norge, Jesper från Sverige och nån kille från Sydkorea. Marte hade Economics med mig, och Mr.Barber hade också fixat tidigare under dagen så att vi skulle kunna träffas. Economics var SVÅRT, men människorna var väldigt snälla och läraren bra. Så den klassen gillar jag. Plus att Marte är jättetrevlig. Efter skolan följde hon med mig hem och vi åkte med Shelley och Shelleys mamma till Walmart och Costco för att köpa mat och andra grejer. Costco är en gigantisk affär med massooooor av mat och även kläder och böcker mm. Jag och Marte gick runt och provsmakade i princip allting som de hade provsmak på, vilket var MYCKET så det var kul. Känns bra att jag iaf har en vän nu. :)
Min värdfamilj är underbar. Dom är så snälla och jag gillar dom verkligen. Dom vill verkligen att jag ska trivas och jag tror inte att jag hade kunnat få en bättre faktiskt. They are great, in every way.
 
Och jag vet att alla vill se bilder! Men det kommer.. har inte hunnit ta så många än men det kommer:)

Kommentarer
Postat av: Erika :D

åhh det låter som du har haft en bra start! Men vad blev det nu senior eller jr? Kram

2010-08-06 @ 20:17:29
Postat av: Anonym

åååh kan du inte skriva vad dem frågade dig under den där polislektionen?? :D hahaha skulle vara kul att veta :)

2010-08-06 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0