This is America, people

Bilden gör ingen rättvisa, men jag skulle tippa på att min mugg med isté rymmer minst en och en halv liter.

                         

I dag har jag varit i kyrkan. Jag förstår varför folk går i kyrkan här. Jag gillade det. Det var så mätkigt och så olikt sverige på alla sätt. Det var som ett stort komplex av massor av olika byggnader omringade av palmer, blommor och buskar. I en byggnad var det "kyrksamling" för småbarnen, i en annan för de i mellanstadiet, och i en annan för vuxna mm. Det var så coolt, för byggnaden som jag och mina värdföräldrar gick in i var som en stor lokal med scen längst fram. Det var mörkt men upplyst av olika spotlights och längst fram stod ett band och spelade (kristen) musik som inte alls lät kristen, förutom möjligen på texten. Det var allvarligt som att vara på en konsert och det var så mycket folk. Det var häftigt. Längst fram fanns även två gigantiska tvskärmar för att dom som satt längst bak skulle kunna se. Tror allting varade i ca 1 h och emellan var det även lite prat om gud och andra saker som de tar upp i bibeln. Gillade det i alla fall, och ska typ börja i en ungdomsgrupp också (inte mitt förslag dock) men det blir nog bra. Det är ett sätt att skaffa vänner och kyrkan är ändå så annorlunda från sverige här så det blir nog roligt.

Efter det åkte jag, Shelley, grandma Lucy och Faith till en gigantisk asiaktisk butik för att köpa mat. Shelley och Lucy är från filippinerna så de gillar filipinsk mat. Efter det åkte jag och Shelley vidare till Walmart och lite andra affärer. Det tar verkligen aldrig slut på affärer här och vi shoppar varje dag (oroa dig inte mamma, jag är ekonomisk och shoppar dock inte) men hey, jag klagar inte :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Woow, jag älskar iste!

Och vad coolt att kyrkan var så, det hade jag aldrig förväntat mig :o

2010-08-09 @ 12:32:05
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: elin

hejsan! jag har funderat länge på att åka som utbytesstudent, så jag har några frågor som det skulle vara kul om du kunnde svara på ;)

Vad tycker du om rotary?

Varför valde du just dom?

Vet du om dom har några brochyrer som man kan beställa?

Hur länge måste din familj hemma i sverige ta hand om en utbytesstudent?

Tack för en rolig och bra blogg! ;)





2010-08-09 @ 23:05:23
Postat av: Erika

Tänk vad mkt som kan vara annorlunda, mellan usa och sverige. hade aldrig trott så om kyrkona i usa! Men vad kul :)

2010-08-10 @ 10:37:07
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: Fam.Bergqvist

Vilken bra och rolig blogg..Vi följer den nyfiket.Hur långa skoldagar har du och är det mycket läxor?Här har det nu regnat i flera dagar och vi(jag,Christina)läängtar efter solen igen.Men det(solen alltså) har du ju överskott på,skicka hit lite vet jag..Ha det bra och vi hörs snart.Alla hälsar.

2010-08-10 @ 21:14:30
Postat av: emilia

kyrkan jag går i är precis likadan, visst är det kul! :)

vill du föresten byta "blogg länk" haha. asså att vi länkar till varandra i bloggarna :)

2010-08-13 @ 02:46:15
URL: http://blogg.veckorevyn.com/emilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0