Dan före dan före dopparedan

Ja, rubriken säger väl allt. Det är dan före dan före dopparedan idag. Har inte minsta julkänslor.. Som jag skrev i förra inlägget såhar jag inte speciellt mycket hemlängtan längre. Den värsta perioden var i September/Oktober när jag varit hemifrån så pass länge, men samtidigt varit i USA så pass kort tid att jag inte kände mig hemma och att det här var mitt liv. Dock kan jag inte förneka att julen känns konstig att inte fira i Sverige, med min familj och allt som hör julen till.. tex julbak, adventsljusstakar, advent, julkalendern och framför allt snö. Det finns en andledning till att man firar jul med sina nära och kära, och jag saknar det just nu.

I måndgs var jag med Karli. Meningen var att vi skulle baka julgodis hemma hos henne men tyvärr hade inte hennes värdfamilj alla ingredienser som behövdes för svenskt julgodis, och att ta sig någonstans utan bil är ju som jag sa tidigare rätt omöjligt. Så jag bakade muffins istället.. Är ett ganska klart exempel på hur mycket julkänsla jag har. Men vi hade roligt i alla fall och det här är bara en jul i mitt liv som jag inte kommer fira hemma. Den här julen kommer minst sagt bli annorlunda (speciellt eftersom min värdfamilj knappt firar jul) men det är bara att göra det bästa utav det!
Tack föressten till Kerstin & Micke för erat julkort! :)


               
                                          Karli & Jag, normala som vanligt

Kommentarer
Postat av: My

du skriver jättebra och intressanta inlägg, fortsätt med det! :D

2010-12-23 @ 08:32:27
URL: http://myknut.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0