Hur man övertalar sina föräldrar

Fick en fråga om hur jag övertalade mina föräldrar så jag tänkte att jag kunde svara på det.
Ända sedan jag gick i femman har jag velat åka till USA i ett år. Min morbror har varit i väg ett år och jag har alltid kännt att jag velat göra samma sak. I femman fick jag i alla fall syn på en katalog om det. Jag visste på en gång att jag också skulle åka. Jag bara visste att det var någonting jag var tvungen att göra. Därför kanske det även varit lättare för mina föräldrar att säga ja då det hela tiden varit flera år kvar och då de haft tid att vänja sig vid tanken. 
Därför är jag kanske inte heller rätt person att svara på hur jag övertalade mina föräldrar eftersom dem alltid varit väldigt positiva till det. Men jag tror att det viktigaste man kan göra är att försöka övertyga dem om hur mkt man verkligen vill åka. Skriv ner alla fördelar eller det du känner i ett brev om du tycker att det känns svårt att komma på argument när ni väl disskuterar. Har läst om andra som gjort det och det har funkat för många. Om någon organisation har infomöten i din stad, ta med dina föräldrar så att de också får lyssna och höra det positiva från någon mer erfaren person. Beställ kataloger och låt dem läsa. Försök att få dem så involverade så möjligt, för ofta kan deras nej handla om okunskap. Om det är pengarna det hänger på har en del organisationer räntefri avbetalning så då är ju det en idé. Många organisationer ger även lite rabatt om man själv ställer upp på att vara värdfamilj. Tjatning kanske inte är den bästa lösningen men försök verkligen att få dem att inse hur mycket det betyder för dig...
Och det viktigaste av allt, ge inte upp!

utbytesstudent.se/forumo eller utbytesstudent.se/forum kan ni läsa mer om hur man övertalar sina föräldrar ;)

 

Kommentarer
Postat av: malin trofast

Gud jag ar sa avunsjuk, Arizona ar helt underbart :)

jag ar utbytesstudent i USA just nu, kolla in min blogg och om du har fragor tveka inte att fraga :) och igen, ARIZONA IS AWESOME !

2010-02-22 @ 00:43:51
URL: http://maalintrofasth.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej. Hittade precis din blogg och vad kul att du också ska till USA då även jag ska till USA till hösten. :)

fin bloggg :D

kram

2010-03-01 @ 23:40:28
URL: http://hotchocolatewithcream.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: Jag ska åka med Explorius och har valt Florida :)

2010-03-02 @ 20:14:53
URL: http://hotchocolatewithcream.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jag hittade just din blogg och den verkar väldigt bra :) Personligen håller jag på att övertala mina föräldrar om att åka till Nya Zeeland läsåret 11/12... får väl se hur bra det går...

2010-08-06 @ 15:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0