Svar

Varför kommer du ha du 2 värdfamiljer?
Skillnaden mellan Rotary och andra organisationer är att man med Rotary har flera familjer. De flesta har ungefär 3 värdfamiljer under året men man kan också ha 2 eller 4. Alla värdfamiljer bor i ungefär samma område så man byter aldrig skola. Jag har redan 2 värdfamiljer fixade, men det lät som om dem skulle försöka fixa ytterligare en. I början var jag ganska skptisk till det här, men ju mer jag började fundera på för och nackdelarna, desto bättre lät det. Och nu tycker jag att det är jättebra! Dels för att man lär känna mer folk och får se hur det är i olika familjer. Men också för att om man inte skulle trivas hos en familj är det ändå bara under en kort period man ska bo där och då kan man försöka stå ut tills man får nästa familj! :)


Har du alltid velat åkt iväg som utbytestudent sen du var liten?
Ja, det har alltid varit min högsta dröm!


Kommentarer
Postat av: Anastasia

Oj, såg din kommentar nu haha. La till dig på msn så kan vi pratar där! Puss

2010-06-21 @ 21:05:55
URL: http://anastasiaiusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej! Gjorde du delstatsval?? och börjar du bli nervös över att snart lämna allt?..;)

Älskar att läsa din blogg, den är så personlig och ärlig :)

2010-06-21 @ 22:13:04
Postat av: thea- utbytesstudent i michigan

jag vet många som har rotary. verkar faktiskt riktigt bra att man har flera familjer! Då så får man se hur olika folk lever och så. man lär ju känna en massa andra utbytesstudenter också. vilket e kul! :)

2010-06-24 @ 03:10:36
URL: http://livetsomthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0