27 maj

Jag kan börja med att svara på en fråga som jag fick om när jag anmälde mig till mitt utbytesår. Jag anmälde mig (dvs registrerade mig) i juni, men sen skickade jag inte in alla papper förräns någon dag innan de skulle vara inne den 15 Oktober. Om man ska åka så är det bra att anmäla sig så fort som möjligt, men det räcker med ett år innan. I alla fall ett halvår är bra, även om en del organisationer brukar ha platser kvar till mitten av mars. Anledningen till att mina papper skulle vara inne så tidigt är för att Rotary ska kunna ge ett ungefärligt besked om var man kommer hamna redan i januari vilket jag tycker är jättebra. Sen får man reda på exakt placering i stad och värdfamilj i maj-början av juni.

I dag ska jag hämta min kavaj föressten! Blev jätteförvånad när jag såg att jag hade fått ett sms om att jag hade ett paket hos DHL att hämta. Sen kom jag på att det måste vara min Rotarykavaj! Åker man med Rotary får alla en kavaj och så köper man till pins som man sedan byter med alla utbytesstudenter man träffar under året.

Ungefär så här är det tänkt att kavajen ska se ut sen när man åker hem:

  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Kan du inte berätta lite om dig själv, skulle vara kul att veta lite mer om dig nu när man följer din blogg. ;) kraam!!

2010-05-27 @ 14:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0