Att behöva gå om

Kommer du behöva gå om ett år när du kommer hem?
Ja. Eftersom att jag är 93:a, kommer jag att åka nu efter ettan. När jag sen kommer hem kommer jag fortsätta där jag slutade (dvs egentligen inte gå om) och börja 2an med 94orna. Att gå med 94:orna och inte få ta studenten med alla andra 93:or känns självklart lite tråkigt. Jag hade ju gärna sluppit det extra året och bara hoppat över 2an i gymnasiet helt. Men det funkar inte riktigt så, eftersom att vi i Sverige måste läsa ett visst antal poäng med mera. Jag tror att enda sättet för att slippa behöva gå om är om man åker direkt efter 9an och sen börjar IB. Men jag är inte säker (jag har bara hört någonting om det), och jag tror att det är bäst att gå om ändå för att slippa missa massa kurser mm. Men att behöva gå om är ingenting jag tycker man ska haka upp sig på. Jag tror att det här året kommer bli så grymt kul och givande att det verkligen kommer vara värt det! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med! Alla blir typ förskräckta när man säger att man kommer ta studenten ett år senare men vafan, det här året är ju helt klart värt det! Fatta vad roligt vi kommer ha det när kompisarna är kvar i tråkiga Sverige! :D

2010-05-15 @ 13:24:44
URL: http://www.jennyns.wordpress.com
Postat av: Jenny

Har länkat dig nu! :)

2010-05-15 @ 15:14:42
URL: http://www.jennyns.wordpress.com
Postat av: Victoria

Hejsan! Vill du lägga till min msn? Vill också åka med Rotary fast 11/12 och har lite frågor :) kraaaam!

2010-05-18 @ 11:37:30
Postat av: Julia

Hej! jag ska också åka till usa! jag har länkat dig, vill du länka mig?

2010-05-18 @ 19:10:42
URL: http://begin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0