it's going fast now

Ligger i min säng och kollar på Solsidan. Får mig att sakna Sverige lite. Jag älskar USA men jag inser hur mycket jag gillar Sverige, och hur mycket jag kommer uppskatta det när jag kommer hem. Jag vill verkligen inte åka hem, för i stort sett är det så mkt roligare att bo här och även om det finns dagar då jag bara är så less på allting älskar jag mitt amerikanska liv. Men samtidigt så finns det för och nackdelar med allt.. antar att jag saknar min familj och mitt "hem", men inte direkt Sverige, Umeå och mitt hus om ni fattar vad jag menar.
Jag kommer säkert ändra uppfattning om USA allt eftersom tiden går men hittils så trivs jag här i USA. Jag älskar hur jag vant mig vid allting så pass bra att jag känner hur jag passar in, samtidigt som jag ständigt upptäcker nya saker.

Om 2 veckor byter jag värdfamilj. Känns både roligt och sorgligt. Jag ser fram emot någonting nytt, och att saker som jag kanske inte gillar supermkt här kan bli bättre, samtidigt som jag vet att vissa saker är bättre där jag bor nu. Samtidigt känns det tråkigt för det känns som om jag lämnar en del av mitt år.
Jag vet att när jag byter så kommer det aldrig mer bli likadant som det var och att jag inte alls har mycket kvar av mitt år (vilket egentligen inte är sant), och det känns tråkigt. Det är inte alltid lätt att vara utbytesstudent, men jag är så glad över att jag fick möjligheten att åka - och åkte. Jag kan inte tänka mig hur annorlunda mitt liv skulle varit om jag inte åkt. Och hur mycket jag hade gått miste om.
Samtidigt är inte ett utbytesår för alla. Det är inte alltid så perfekt och roligt som det låter i katalogerna och det är inte lätt att vara ensam på andra sidan jorden utan sin familj och sina vänner i ett år (eller 3,5 månader). Men jag har haft så väldigt tur med min placering. Jag älskar mina värdfamiljer, Phoenix, och allt folk runt omkring mig som jag har lärt känna.

Anyways, ska fortsätta titta på Ove Sundberg nu. I morgon efter skolan ska jag umgås med Alex. Vi ska förmodligen gå på bio och sen på kvällen ska vi med Tiffany på någon bonfire thing med massa folk. :)



Random bild jag hittade på datorn av Faith på halloween

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det känns bra att du trivs så bra! Du kommer att

ha massor av erfarenheter med dig hem som du aldrig fått om du inte åkt. Du gjorde rätt!

Puss o kram

2010-11-19 @ 08:11:48
Postat av: Mamma

Visst är Solsidan kul? Vi är glada att du trivs. Här är det snö och -12 grader, det är inget att längt hem till. Puss Puss

2010-11-19 @ 08:42:49
Postat av: Anna E

Många kloka insikter! Tänk vad du får uppleva och lära under ditt utbytesår! Sedan är det en härlig avkoppling att kolla in Solsidan...:-)

2010-11-20 @ 15:58:05
Postat av: natalie

men det är ju bra att du iaf har kul! :)

hihi jag älskar att den lilla tjejen inte har några framtänder! :D

2010-11-20 @ 21:49:10
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: ewelina

wowoowoowow. arizona!

jag ska som utbytessstudent nästa år ( 11/12 ) och har önskat arizona som första handsval - trivs du? :)

2010-11-24 @ 08:03:34
URL: http://evertsusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0