Shoooooooop til u drop

Jag älskar att shoppa här. Jag ska vara ärlig och säga att vissa saker som är modernt här är så annorlunda från det svenska modet man kan komma. Har redan berättat att de jeans som man måste ha för att vara cool här heter Miss Me och är utsvängda jeans med paljetter och andra dekorationer på fickorna. Det är den typen av jeans som skulle säljas för 50 kronor i gatustånd på torget hemma i Sverige. Här kostar de 100 dollar och är för amerikanare väldigt dyrt för jeans.
Förutom att modet på vissa håll är lite annorlunda älskar jag att bo där jag bor, eftersom att shoppingmallen här är biiiiiig med hur mycket affärer som helst. Forever 21 är som H&M i sverige och H&M här är som forever 21 i sverige. Dvs, forever21 här är inget speciellt och även om H&M är billigt och nästan samma som Forever21 är det lite smålyxigt. Jag älskar Forever21 här. De jag varit i är gigantiska och tar verkligen aldrig slut. Skulle kunna spendera timmar bara inne på Forever 21. Det finns 2 H&M i Arizona och båda ligger i Scottsdale, som är klassat som Arizonas Beverley hills. H&M här är dock inte alls lika bra som i Sverige. Jag har varit på H&M här 2 gånger och en del saker de har här är saker jag ALDRIG tror att de skulle ha i Sverige..


 
Bailey och jag i Scottsdale förra veckan, looking for homecoming dresses

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Kan du inte visa vad du shoppat :D?

2010-10-15 @ 17:52:51
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: julia

Gud vilket roligt år du verkar ha! :D Planerar själv mitt utbytesår 11-12 och längtar SUPERMYCKET! :D

2010-10-16 @ 09:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0