Skolan

En sak som jag glömt att berätta om är att vi varje morgon nån minut efter att första lektionen börjat måste ställa oss upp och säga Pledge of Alligence. Det går till så att någon från administrationen ropar ut i högtalarna:
"Good morning Basha bears, today is Friday september 10. Please stand for the pledge of allegiance followed by a short moment of silence". Då måste alla ställa sig upp och lägga handen på hjärtat och säga:
"I pledge allegiance to the flag of the united states of america and to the republic for which it stands, one nation under god, indivisible, with liberty and justice for all."

I dag hade vi föressten Lock down i skolan. Det är nån slags övning ifall någonting skulle hända och man måste skydda sig typ. Var inte så speciellt, men alla lärare var i alla fall tvugna att låsa dörrarna till klassrummet och sätta papper för fönstret till klassrumsdörren och sen fick alla sätta sig tysta på golvet i 20 minuter. Som sagt... min skola loves security....

När jag ändå skriver måste jag säga att även om engelskan funkar helt okej, så är det ändå jobbigt för jag känner att jag inte allttid kan uttrycka mig, att mitt utal är dåligt och att jag måste upprepa mig. Häromdagen när jag skypade med min kompis och skulle prata svenska dock, så känner jag att svenskan inte heller är helt perfekt längre. Jag saknar att prata svenska och bara kunna prata på utan att behöva tänka det minsta, men det känns ändå på nått sätt onaturligt eftersom att jag knappt pratat det på 5-6 veckor..

Kommentarer
Postat av: natalie

hehe, jag förstår vad du menar med att svenskan försvinner. jag var på utbytesgrej med skolan till tyskland EN vecka, och ändå hade jag problem. det blev liksom tysksvengelska.. ;)

2010-09-11 @ 13:57:29
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: nils

Vilken trevlig blogg du har! :)



jag skulle vilja ha din uttfattning av Arizona :) vad är det som är så bra med den staten och vad är dess svagheter?

Skulle vara kul att veta eftersom jag funderar på att välja den staten! :)

2010-09-12 @ 13:27:36
URL: http://nilsinamerica.blogg.se/
Postat av: emelie

hur är skolarbeterna, asså vad får ni för nå läxor m.m och tycker du det är svårt? :)

2010-09-12 @ 17:31:54
URL: http://emeliiee.devote.se
Postat av: Sofia

hahaha, tänk om uig vore likadant :P :):

2010-09-14 @ 09:35:48
URL: http://flufffys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0