Orange county weekend trip(:

Tänkte äntligen skriva om resan till kalifornien förra helgen.. På fredag morgon blev jag upphämtad av Alex, hennes mamma och Marte för att åka till Kalifornien. Det var inte direkt någon speciell anledning till att vi åkte, men Alex har bott i Laguna Beach i flera år när hon var mindre så vi hade tidigare bestämt att det skulle vara så kul, och att vi måste åka dit tillsammans någon gång.
Resan började inte direkt superbra, eftersom vi redan efter en halvtimme blev stoppade av en polis för fortkörning, vilket bara var väldigt surt eftersom vi inte alls körde för fort, men polisen var en idiot och jätteotrevlig så kan väl skylla på det. Här i USA får man tydligen välja mellan två alternativ om man blir fast för fortkörning. 1) betala böter och få fortkörningen inskrivet i sina papper eller 2) betala för körskola (och inte få brottet inskrivet). Alexs mamma valde trafikskola i 4 timmar haha. Bilresan dit var rätt lång, det tog ungefär 6 timmar men jag och Marte satt och kollade solsidan i baksätet nästan hela resan.  

     
På väg dit + Huntington beach

När vi kom till Welcome to California - skylten gick vi ut och tog bilder. Var lite kompiskt hur vi stod i mjukisbyxor och posade, och varenda lastbil (till och med nån enstaka polisbil) körde förbi och tutade var femte sekund. När vi kom fram åkte vi direkt till Alexs mammas föräldrar som har ett hus i Yorba Linda, Orange County där vi skulle sova första natten. Åh vad jag älskade stället de bodde på. Jag älskar Arizona för jag tycker att det är coolt med att alla hus ser likadana ut och att det är platt överallt med massa stora berg runt omkring. Jag älskade Yorba Linda för att alla hus såg helt olika ut och för att det var så grönt överallt och massor av backar och kullar.

     
Laguna Beach

På lördagen åkte vi till Huntington Beach, och tittade på Alexs morbror som surfade ett tag. Sen gick vi omkring ett tag på stranden där det var volleyball turneringar och massor av folk, och det var jättesoligt och skönt ute. Efter det tog vi lunch på en jättegod restaurang som låg på andra sidan gatan, och åkte sedan vidare till Newport beach och Laguna. Åhh jag gillar verkligen Californien, och jag fullkomligt älskade Laguna Beach. Det var som ett litet samhälle precis vid stranden omgivet av berg. Precis som på film så var nästan alla hus byggda uppe på bergen också, med världens havsutsikt. Jag tror att det är väldigt mycket rika som bor där,för en del av huset som låg högst upp i berigen var inte lite lyxiga. Det var jättemysigt att bara gå omkring i Laguna och gå in i alla små affärer och boutiqer, till skillnad från där jag bor i AZ, där allt är uppbyggt så att man ska ha bil om man vill shoppa.

      
Huntington beach

På kvällen gick vi och shoppade ett tag och åt middag och sen åkte vi tillbaka till hotellet i Dana Point (10 minuter från Laguna) där vi sov den natten.
På söndagen gjorde vi inte så mycket mer än att packa ihop våra grejer och åka hem. Det var en väldigt kort resa men det var så kul! Och det bästa av allt... jag ska tillbaka till Cali om 2 veckor igen med Rotary och alla utbytesstudenter!

Kommentarer
Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

hehe gillar att man fick välja mellan böter och trafikskolan.. ;) det såg jag faktiskt på tv-programmet Las Vegas för några dagar sen ;)

2011-02-05 @ 12:25:09
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! jag äälskar din blogg, och har en liten fråga ;)

Vi hade en diskussion på våran engelskalektion i veckan, om att alla engelsktalande säger "How are you?". Är det meningen att man ska svara eller inte? Hahah, puss och kraam!

2011-02-05 @ 14:01:52
URL: http://elinoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0