Spirit week

I veckan har vi spitir week igen. Spitit week har vi varje vecka innan en skoldans. På lördag är det MORP (prom baklänges), vilket är en speciell dans de flesta skolor har. Till skillnad från Homecoming och Prom är det tänkt att tjejerna ska fråga killarna, till skillnad från det traditionella killen frågar tjejen. I början var det tänkt att jag skulle gå med en stor grupp av kompisar, men nu verkar det inte som om de ska gå längre och ärligt talat vet jag inte om jag har lust. Jag antar att jag "borde" passa på och gå på så mycket som möjligt när jag är här, men jag kan inte låta bli att tycka att skoldanserna är ganska töntiga... temat på morp i år är att man ska klä ut sig som en karaktär från en film. Har frågat runt lite, och har hört av folk att de ska klä ut sig till bla schrek och turtles. Får se hur jag gör med det... Prom ska jag definitivt gå på ialla fall, men det är inte förrän i slutet av April.
Under spirit week klär man i alla fall ut sig efter ett visst tema varje dag i en vecka. Det här tycker jag faktiskt är en kul idé, men eftersom min skola är så stor är school spiriten inte alls speciellt stor när det kommer till just spiritweeks; det är inte alls många som klär ut sig vilket är lite tråkigt. Dock älskar jag the assemblies (mamma, pappa klaga inte på att jag använder ett engelskt ord, finns faktiskt ingen bra översättning) som de har i aulan varje fredag som avslutning av spirit week.



Kommentarer
Postat av: Michelle

När jag gick på en engelsk skola här i sverige hade vi såna där spirit weeks också! haha :D

2011-02-13 @ 11:45:10
URL: http://killthepinkyswear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0