Flagstaff

Har glömt att berätta om Flagstaff och "polarexpressen".. Okej så grejen var att när de pratade om att vi skulle åka polarexpressen så trodde alla att det skulle vara skitcoolt och att man skulle få träffa tomten och att hela tågbanan skulle vara upplyst med lampor mm eftersom att man måste köpa biljetterna ett år i förväg. Själva resan var inget speciellt alls. Den varade en och en halvtimme och jag skulle inte rekomendera den. Det var några tomtenissar i varje tågvagn som läste polarexpress-sagan och sen fick man sjunga julsånger halva resan och träffa tomten en minut när han gick igenom vagnen för att ge en jinglebell till varje barn. Överskattat. Men vi åkte iaf till Flagstaff på Söndagen och sov där en natt. I Flag som ligger ca 3h bilresa härifrån, var det KALLT och blåsigt (det visade sig att det var ca 3 minusgrader och men jag har vant mig vid att det aldrig är riktigt kallt i AZ så jag tyckte att det var svinkallt). På måndagsmorgonen åkte vi pulka ett tag och sen åkte vi hem. Det var min värdfamilj, deras kusiner, morföräldrar och gammelmormor. Var en kort resa men jag fick se lite snö i alla fall vilket var roligt. Jag är ganska glad att slippa kylan och snön för att vara ärlig. Samtidigt som jag måste erkänna att jul utan snö inte känns som en riktig jul. 

                                

Kommentarer
Postat av: Elle

Hej! Jag har en fråga som jag tänkte fråga dig och de andra som har utbytesstudentbloggar som jag läser :) Vore JÄTTEgulligt om du ville svara :)

Så det jag undrar då:

Har du något favoritgodis/snacks i USA, och isåfall vilken/vilka?

Jag ska nog åka inom något år och tycker av någon konstig anledning att just det här är en jättekul fråga :) Amerikanskt godis verkar så spännande och gott xD



Jag vet att jag "precis" missade frågestunden :/ Så det vore jättejättegulligt om du ändå svarade :)

2011-01-04 @ 15:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0