Fler svar

Hej! Jag har en fråga som jag tänkte fråga dig och de andra som har utbytesstudentbloggar som jag läser :) Vore JÄTTEgulligt om du ville svara :)
Så det jag undrar då:
Har du något favoritgodis/snacks i USA, och isåfall vilken/vilka?
Jag ska nog åka inom något år och tycker av någon konstig anledning att just det här är en jättekul fråga :) Amerikanskt godis verkar så spännande och gott xD
Gillar inte amerikanskt godis så mkt ärligt talat.. Goldifsh, som är baked cheese snacks som ser ut som fiskar är gott. Min åsikt om amerikanskt godis är att det är väldigt konstgjort med väldigt mkt färgämnen. Det enda som jag tycker är godare här är tuggummit faktiskt. Det finns jättemycket olika sorter, men nästan allt tuggummi är i långa tunna remsor i stället för i vita klumpar som i sverige haha. Men nja, svenskt godis är mkt godare! Så vet inte riktigt om det finns något speciellt jag kan rekomendera.

Vad har du för curfew? :D
Jag är väldigt glad för jag har ingen curfew (tid jag måste vara hemma om kvällarna) och har aldrig haft. Mina värdföräldrar litar på mig, och att jag kommer hem i lämplig tid så har aldrig fått någon speciell tid jag måste vara hemma :)

Jag ska åka med Rotary nu till hösten och har precis fått inbjudan om olika informationsträffar, en med mina föräldrar och en utan. Hur var det innan du skulle åka? Vad gör man på dom här infoträffarna?
Åh vad roligt! Jag är säker på att du kommer få ett superbra år! Mitt distrikt var dock inte så bra på det där med träffar innan.. De hade bara en informationsträff för alla från min stad på 2h.. Så ärligt talat vet jag inte. Har hört att man går igenom förväntingar, regler och andra saker som kan vara bra att förbereda sig för under det kommande året. Har hört att de brukar vara väldigt roliga dock, så det tyckte jag var lite synd att vi inte hade. Men det beror på distrikt och antalet sökande antar jag.

För övrigt har jag varit så upptagen i veckan i och med att skolan började i tisdags. Har nästan bara nya klasser vilket jag tänkte slänga in ett inlägg om nu i helgen om jag har tid. Hittills får ni nöja er med en bild på mig och min bästa amerikanska vän alex!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kollade bakåt i arkivet och såg när du fick placering och då stod det "Ända sedan jag fick beskedet idag på skolan", fick du det på skolan? Hur? :) Ringde de dig eller fick du mail? Hoppas du har det bra! Kram

2011-01-09 @ 20:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0