Wednesday

Okej, jag överlevde. Lyckades säga allt utan att göra bort mig. Efter jag sagt the pledge sa jag också "and did you know that H&M, IKEA and the famous band Abba are all from Sweden? Well, now you do!" Så det var inte speciellt svårt eller nått att vara orolig över direkt. Efteråt var det flera som inte visste att jag skulle säga det som kom fram och frågade om det var mig de hade hört på morgonen.
Annars har min dag varit rätt bra. Har insett att jag verkligen gillar teater även om det är lite utmaningar med att man ska improvisera inför hela klassen och spela upp massa scener. Har också insett att det måste vara sjukt jobbigt att vara lärare utan att ha hjälp av en elev som gör alla 150 kopior åt en. 
Under lunchen stod jag vid the foreing language table och spelade svensk musik. Inte för att en enda person var intresserad att komma fram och läsa om Sverige men det var rätt kul att missa lektion för att stå och lyssna på Boten Anna och Markoolio på högsta volym.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad jag är stolt över dig. Vad duktig du var som vågade improvisera! Fler hade kanske kommit fram till bord om du hade spelat "Stockholm i mitt hjärta" med Lasse Berghagen...haha...Puss Puss

2011-01-20 @ 11:22:25
Postat av: Pappa

Visste att du skulle greja talet! Strongt!

2011-01-20 @ 14:10:27
Postat av: Hanna

snälla säg att du inte missade daniel adams rays nya album?

det är lagom tid efter det har kommit ut, men det vet ju inte dem ;D

2011-01-20 @ 14:56:19
Postat av: Fam Erixon

Ja, vi visste väl att du skulle klara det galant! Måste ha känts lite märkligt att säga det på svenska?! Härligt att du fick till lite marknadsföring av Sverige också!

2011-01-20 @ 19:34:57
Postat av: Alexandra

Hej, jag fatta inte.. Skulle du säga the pledge på svenska? Hur gör man de? Översatte du den då?

2011-01-21 @ 10:22:48
URL: http://heltfelstavat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0