Blockdag

Dålig dag idag. Hade kunnat vara bra med tanke på att det var 28 grader och sol hela dagen.
I stället fick jag stå ut med ännu en seg torsdag. Torsdagar och fredagar har vi såkallade blockdagar, vilket betyder att vi i stället för att ha 6 lektioner på 55 minuter har 3 lektioner på nästan 2h. Plus en halvtimme extra efter första lektionen då man är fast i klassrummet utan att göra nått om man inte har en klubb att gå till.
Torsdagar brukar i vanliga fall vara okej, eftersom jag är TA under 2h och oftast inte har så mkt att göra. Dessutom har jag ett id som säger att jag kan gå omkring hur jag vill i skolan under den klassen så jag brukar mestadels gå runt och göra lite vad jag vill. Har jag inget att göra brukar jag gå till alla tre luncherna och försöka göra lite läxor mm. Dock var det ovanligt segt idag eftersom min lärare inte behövde någon hjälp alls, så fick sitta i biblioteket i 1,5 h och tråka på facebook i stället.
Sen hade jag government i 2h och våran lärare var assur hela perioden och bara gnällde för att vi var TYSTA och svarade fel. Om inte amerikanare fattar uppgifterna kan jag ju säga att jag fattar nada. Government är det svåraste ämnet jag har eftersom det för det första är jättesvår engelska med ord som jag aldrig hört förut och för att det kräver tänkande och att man förstår hur allt fungerar. Dessutom är den amerikanska regeringen väldigt annorlunda från den svenska.
Oh well, imorgon är det fredag vilket betyder HEEELG! och så har vi ett pep assembly med vilket alltid är kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0