Security drama

Jag ska skriva ett låååångt inlägg om LA senare, så fort jag får tid, men jag måste bara berätta vad som hände i skolan idag.
STOR KLUTURCHOCK NR 1.

Vi åkte hem från LA igår eftermiddag/kväll och kom inte hem förrän väldigt sent. Eftersom att alla var helt slut så tyckte min familj att det var helt okej att jag började efter lunch så jag tog sovmorgon och sen åkte jag och Shelley till skolan för att fylla i frånvarorapport och prata med min counselor, Mr Barber angående min matte som jag verkligen inte står ut med. Tidigare har han sagt att jag måste ta matte, bara för att jag inte bara ska ha roliga ämnen men nu när hon var med så var det tydligen okej att byta. Så nu har jag Spanish 2 och ingen matte alls!

I alla fall, så var min nästa lektion, efter lunch som jag skulle äta på skolan, economics. Och jag hade ett jättestort prov i det som jag verkligen behövde plugga mer till. Så Shelley pratade med Mr Barber och han sa att det var okej att jag kunde plugga i biblioteket tills lunch (ca 20 minuter). Så jag gick till biblioteket och satt där ett tag tills klockan ringde, och då gick jag ut för att gå till cafeterian.

En stor skillnad från Sverige är att det åker runt security personal på golfbilar runt hela campus på min skola. De är till för att kolla att alla följer dresscoden mm, så när jag går ut sitter det en tant i sin golfbil längre bort. Jag hör att hon ropar nått men jag orkar inte riktigt bry mig och går vidare för att senare höra hur hon kör upp bredvid mig och ropar YOUNG LADY YOU STAY RIGHT THERE!!

Så jag stannar och hon frågar väldigt argt vad jag gör i biblioteket. Jag svarar att jag har pluggat varav hon ännu argare säger "So your teacher thinks it's okay for you to not be in class??!". Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga för hon var så himla otrevlig plus att jag ju inte gjort något fel. Kan tillägga också att security personalen ser ganska polisaktiga ut med bälte med walkietalkie och allt.
 
Så jag försökte förklara att jag var utbytesstudent och hade varit ledig och att jag och att min counselor sa att jag fick plugga tills lunch varav hon krävde att jag visade upp en lapp. Det var massa krångel i alla fall och hon var väldigt sur och ifrågasatte i princip allting jag sa men hon lät mig gå när jag till slut hittade lappen som egentligen inte var rätt lapp längst ner i min väska.

Ville bara berätta det. Blev riktigt chockad, men det är så skolsystemet funkar här.. Det är inte tillåtet att vara någon annanstans än i klassrummet när klockan har ringt, så länge man inte har lapp och det får man bara om det är något väldigt speciellt.
Den här veckan har vi föressten Spirit week som går ut på att man ska klä ut sig varje dag. I dag var det Life Guard day varav man skulle ha på sig livräddarkläder och igår var det pyjamas day. Det är dock bara några som klär ut sig så jag tror inte att jag kommer göra det. På fredag är det prep assembly som jag inte riktigt vet vad det är, men tror att det är nått stort för hela skolan så vad det än är så blir det nog roligt. :)



Min frånvarolapp...

SPIRIT WEEK!

Calle & Marte

Kommer inte ihåg vad dem heter, men han åt höger är utbytesstudenten från Sverige

Kommentarer
Postat av: linda

åh, ännu ett inlägg! det här gillas, och längtar tills jag får höra allt om LA :) du vilken snygging du hade till utbytesstudent från sverige?

2010-08-18 @ 09:46:50
URL: http://enlindatouch.blogg.se/
Postat av: Linn

Tja! Jag har också en usa blogg och tänkte höra om du har lust att länka mig så länkar jag dig? ;)skicka ett mail isf :)

2010-08-20 @ 15:13:56
URL: http://lifeontheotherside.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha min kompis bästa vän ju! :D

2010-09-07 @ 19:40:10
Postat av: kerstin

hahah han heter Jesper! Hans bror är i Colorado med samma organisation som jag xD

2010-09-13 @ 02:37:06
URL: http://kerstinc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej cecilia!



Vilket häftigt äventyr du är med om! Jag går in ibland och läser din blogg och jag måste säga att du är duktig både att fotografera och skriva. Ha det så jättebra!

Eva (linköping)

2010-09-17 @ 15:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0