10 November

I lördags var vi på Disneyland. Vi åkte till California efter skolan på fredagen så vi kom fram runt 10 på kvällen. Coreys mamma bor i Fullerton/Anaheim som ligger strax utanför LA så vi sov hos dom fredag och lördag kväll.
På söndagen åkte vi till en restaurang för frukost och sen åkte vi direkt hem. Önskade att vi hade kunnat se mer, eftersom att det enda vi såg i princip var Disneyland men det var roligt det med. Och jag har ju varit där förut, och kommer förmodligen kunna åka dit nån fler gång under mitt år så det gjorde inte så mycket. Jag hade en bra helg.

Har glömt att berätta om halloween förra helgen. Halloween firas verkligen här och nästan varje hus är mer eller mindre dekorerat.
På själva halloweenkvällen sitter flera familjer ute på uppfarten till sina hus med stora skålar med godis som de bjuder alla barn som kommer på. Till skillnad från Sverige där man har tur om man ser någon utklädd så var det  utklädda barn med sina föräldrar överallt här.
Eftersom att det är så stort här så bestämde jag mig för att vara lite amerikansk och gå trick or treat med min kompis Alex. Hon var utklädd till pumpa och jag var utklädd till sleepy teenager (som någon vuxen ville kalla det) i stor morgonrock, fluffiga tofflor mm.
Alex tyckte att det var lite pinsamt att gå halloween eftersom vi så långt vi kunde se var de enda tonåringarna så vid varje hus där de frågade om inte vi var lite för gamla för halloween, eller där de gav oss misstänkta blickar innan vi fick ta något godis sa hon "she's from sweden, she's never been trick or treating before".
Det slutade med att jag fick förklara för alla att vi inte firar halloween speciellt mycket i sverige och att jag fick ta mer godis. Haha. Självklart har jag gått halloween förut men det var ingenting de behövde veta om. Plus att jag aldrig gått i USA så då räknas det inte!


Kommentarer
Postat av: Erika

Hahaha... jag kommer ihåg i sjuan när du tvingade mig att gå -.- Men godis fick vi då och vi sparade en massa pengar. Men tur att jag fick låna en mask av dig xD

2010-11-11 @ 18:31:38
Postat av: Hanna

hej:)

jag undrar hur mycket fickpengar har du med dig ( per månad.. om du har en bestämd budget?)

:)

2010-11-14 @ 10:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0