Homecoming

Var länge sen jag skrev.. i måndags var jag på basketball tryouts. HARD CORE WORK OUT är att underdriva. Var fullkomligt död efteråt och är fortfarande. Stannade ett tag på tisdagen men sen bestämde jag mig för att inte gå varken igår eller idag. Pratade med coachen och han sa att de skulle sätta mig i något av lagen eftersom jag var utbytesstudent vilket kändes bra, men jag insåg att jag inte vill spela basket i skollaget. Allting är så tävlingsinriktat här, och de har 2h träning 6 dagar i veckan plus matcher. Jag känner att om jag ska spela basket här så kommer jag inte ha tid för någonting annat, och så roligt tycker jag inte att det är. Men det var en bra upplevelse antar jag, jag är glad över att jag testade.

I Lördags var det HOMECOMING! Jag gick upp tidigt för att åka med Shelley och fixa det sista som jag inte hunnit köpa innan. Efter det åkte jag till Marte där vi gjorde oss i ordning. Efter det hämtade Tiffany upp oss och vi åkte till Alex där vi tog bilder i hennes trädgård. Efter det åkte jag och Marte till Stephanie där vi träffade de andra som vi skulle gå ut och äta middag med innan. Vi var i hennes hus ett tag och sen åkte vi alla vidare till en italiensk restaurang. Efter det åkte vi till Santan mall där det skulle vara ett stort party. När vi kom dit visade det sig att partyt var en liten scen med dj som föräldrar och barn stod och lyssnade på. Lyckat. I stället åkte vi direkt till skolan och dansen.

Dansen var väl okej. Ärligt talat hade jag högre förväntingar. Jag antar att amerikanares sätt att ha kul är annorlunda från svenskars men ja.. djn var inte speciellt bra enligt min åsikt och ljudet kom bara från en sida av rummet. Jag vet inte om jag ska gå in på hur folk dansade men så som vissa dansade skulle jag aldrig gjort med mina lärare 2 meter ifrån. Men jag hade roligt tilsammans med mina kompisar. Efter dansen åkte jag och Marte hem till Alex där vi sov över. På morgonen åkte vi till Donkin Donuts för frukost. 

Jag ska vara ärlig och säga att high school inte riktigt är som jag tänkte mig innan jag åkte. Det är roligt att gå på high school men det har fått mig att uppskatta det svenska skolsystemet så mycket mer. Men omecoming week var så roligt och det var första veckan jag verkligen kände att high school är som på film.



Alex, Tiffany, Marte, jag




Tiffany & jag


Vi som gick ut och åt middag innan dansen.
Marisa, Shivani, Carlos, Stephanie, Oscar, jag, Marte

Kommentarer
Postat av: Anna E

Åh, vilken fin klänning. Du passar verkligen jättebra i rött!

2010-11-05 @ 18:52:27
Postat av: ellinor

Heej :) Du verkar ha det grymt i USA, är så avundsjuk!

En fråga, vet du om basketlaget tränar året runt??

2010-11-12 @ 20:49:58
URL: http://verklighetsflykt.devote.se
Postat av: Jossan

Men TACK! provade också basket men bestämde

Mig för att inte börja, så då är vi två :D

2010-11-30 @ 05:03:37
URL: http://Yooess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0