Like it's her birthday

Har haft en jätterolig och upptagen helg. Min kompis Marte's värdfamilj har varit bortresta hela den här hegen så hon sov här från i torsdags och tills i söndags.
I torsdags var det Veterans day vilket betyder att vi var lediga från skolan. I onsdags hade min kompis Alex sleepover hemma hos henne så jag kom hem torsdag morgon för att åka till Rotary med min värdpappa. Efter Rotary åkte jag med Karli och hennes counselor till downtown Phoenix där vi fick fransk manikyr och pedikyr. Efter det gick vi och shoppade i Tempe ett tag för att sedan åka till en jättegod italiensk restaurang där vi åt middag.
På fredagen blev vi upplockade av en rotarian och hans fru för att åka till Phoenix och se NBA basket. Det var Phoenix Suns mot Sacramento Kings som spelade. Det var jättecoolt att se sån proffesionell basket och det var så annorlunda från någonting jag varit på tidigare. Jag kommer ihåg att jag tyckte baseball var jättecoolt när jag såg det men basket var ännu coolare och de berättade att det kunde vara runt 15,000 i publik på mathcerna.
På lördagen hade jag birthday party eftersom jag fyllde 17 igår. Tror att det var runt 13-14 som kom och jag hade jätteroligt. Blev bara så irriterad på hur folk innan sagt att de skulle komma men sen i sista minuten tackar nej (typiskt amerikanskt beteende). De personer som jag ville skulle komma kom dock och vi hade riktigt roligt tillsammans och jag fick hur mycket fina presenter som helst som jag blev jätteglad över.
På söndagen hade min rotaryklubb en jättestor pancake breakfast/ foundraiser. Jag ,Marte och Karli hjälpte till med att sälja lotteribiljetter i ett par timmar. Det var pretty much my weekend and I had a blast, even though I barely had any time at all to blog or sleep. Juste, färgade håret mörkbrunt också. Som ni ser på bilderna är det väldigt mörkt, men jag gillar det!

Igår var det min riktiga födelsedag och jag hade inte kunnat få en mycket bättre födelsedag. På något sätt känndes det tomt att fira utan min familj och mina vänner där hemma, allting känns bara annorlunda nu när det inte är som det alltid brukar vara. Min franskalärare var hur gullig som helst. Hon hade printat ut en svensk flagga från internet och skrivit "födelsedagen cecilia" och så gav hon mig ett kort där alla hade skrivit grattis och sina namn. Hon hade även tagit med sig kakor till alla och så försökte dom sjunga "Ja må han leva" på svenska. Lät inte bra alls haha. Är så glad över att jag har den franskan jag har för allvarligt talat skulle det aldrig kunnat hända på någon av mina andra lektioner. På kvällen åkte jag och min värdfamilj till Olive Garden där vi åt middag. Det är en amerikansk restaurangkedja med jättegod italiensk mat, och det är förmodligen min favoritrestaurang här i USA.

















Kommentarer
Postat av: M o P o G

Kul att se dina bilder. Vad snygg du är i mörkt hår!

Du verkar ha haft en topppenhelg. Puss Puss

2010-11-17 @ 08:31:33
Postat av: Familjen Erixon

Ett jättestort grattis i efterskott från oss i ett väldigt kallt Sverige (minus 14 imorse).

2010-11-17 @ 19:38:58
Postat av: natalie

grattis i efterskott :)

kul med så många bilder! :)

2010-11-18 @ 21:48:01
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0