I <3 Homecoming week

I tisdags hade dem movie night på skolan. Ute på skolgården hade dem satt upp en stor skärm där de visade en halloweenfilm som heter Hocus Pocus. Hade inte hört talas om den innan, men alla amerikanare vet typ vilken film det är eftersom de visar den på tv varje halloween. Det var ganska mycket folk som kom och alla hade filtar och snacks med sig. Vissa hade till och med på sig pyjamas och hade med sig sovsäckar och kuddar som de lade ut på gräset. Gick dit med Julie och hennes kompis Carly.

I onsdags var det homecoming carnival. Även det var på skolgården och det var som en stor festival där alla klubbar hade olika bord och tält med saker de sålde och spel man kunde spela. De hade även satt upp en hoppborg, och massa studsmattor och ett photo booth.

I dag efter skolan gick jag med några kompisar på Zumba (danspass). Jag har bestämt mig för att "do basketball tryouts" och basketball tryoutsen (som bestämmer om du är tillräckligt bra för att make the team) är på måndag. har en känsla av att det inte kommer gå så bra eftersom 1. det är USA  och 2. folk här börjar träna 2 månader i förväg för att kunna platsa i laget och jag har varit ute och sprungit 2 gånger för att få upp min kondition hahah. Men ärligt talat bryr jag mig inte så mycket. Tror bara att det kan vara roligt att testa. 

Kan inte förstå att jag varit här i 3 månader nu. Tiden går så fort! Och som ni kanske märker så blir min svenska sämre.. eller, det känns mer naturligt att skriva och prata engelska nu. Allting låter så roligt på svenska och det känns bara mer naturligt med engelskan.



Homecoming carnival


Alex, Rachel, Marte


Bailey & Carlos (som btw är top 4 nominee for homecoming king)


French club booth! Alexandra, Carlos, Tyson

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag lääängtar efter dig! Puss Puss

2010-10-31 @ 13:41:10
Postat av: Linn

din blogg är grymt bra.

hope you have an amazing time "overthere"

KRAM

2010-10-31 @ 15:14:17
URL: http://alreadythere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0