My week

Gosh. Känns som om det var en evighet sedan jag uppdaterade här.
I onsdags umgicks jag ett tag med min kompis Julie. Vi var hos henne (hon bor i ett gated community och det lyxigaste amerikanska hus jag varit i än så länge) och såg på film.
I torsdags åkte jag till Santan mall med Karli. Våran disktrikt chairman fyller år nästa vecka och snälla som vi är (eller egentligen Karli som har hand om allt) så har vi samlat ihop pengar från alla utbytesstudenter i vårat distrikt (9) för att kunna köpa present till henne. Handlade lite inför det och såklart lite till oss själva. Det roliga är att när jag och Karli träffas hamnar vi alltid av något anledning på Walmart. Som om det inte finns roligare affärer.. haha. Men Walmart har allt så det är bra!
I fredags spenderade jag hela dagen med Marte. Mina värdföräldrar skulle ut så hon sov över här. Var lika roligt som alltid. Var mest hemma men gick ett tag till poolen vid skolan.
I lördags följde jag med Shelley och Faith på någon dansuppvisning som någon av Shelleys kompisar var med i. På kvällen följde jag med Karli på en Rotarygrej som faktiskt var jättekul. Det var en stor get together för 7 olika rotaryklubbar där man först satt i en stor sal och åt middag. Det var sådär riktigt lyxigt med special seating, en liten lampa på varje bord plus att varje bord hade en egen personlig servitör, samt en gigantisk buffé. Så först satt man och åt, sen var det lite aktion och lottdragning för att samla pengar till Rotary och efter det så satt man kvar vid sina bord och såg musikalen Sugar som utspelade sig på en scen längre bort. Musikalen var hur bra som helst och skådespelarna var såå duktiga. Så det var en riktigt rolig lördagkväll. Och när man gick fick man ta med sig 10 dollars doftljus hem haha.
I söndags var jag i kyrkan som vanligt på morgonen och sedan åkte jag med en tjej som heter Josie till Chandler mall.
I måndags gjorde jag inte så mycket förutom att min kompis Michael kom över ett tag och att jag tog en promenad. En sak jag hatar med att bo där jag gör är att man inte kan ta sig någonstans utan bil. Alla avstånd är så långa och jag är van vid att jag hemma alltid kan cykla om jag vill åka nånstans. Här funkar inte det så om jag inte vill gå till skolan, där det finns ett bibliotek och ett bad så kan jag inte ta mig någonstans alls. Så är jag uttråkad här och vill ta mig någonstans utan att få skjuts är det enda jag kan göra gå till biblioteket eller badet dit jag ändå inte vill gå- eftersom att alla småbarnsfamiljer är där och elever från skolan jobbar som lifeguards. 
I dag har jag varit med Shelley hela dagen och varit med på hennes jobb. Hon jobbar som drug representive vilket betyder att hon åker runt till olika doktorer och kliniker runt Phoenix för att sälja nån slags medicin. Var riktigt roligt att få se faktiskt. Vi åkte runt i Scottsdale och Fountain Hills, vilket är de finaste områderna här i AZ, och efter det åkte vi till Tempe där vi shoppade ett tag och sedan gick på bio och såg en jättebra film som heter Life as we know it. Sen när vi kom hem slingade vi mitt hår så nu har jag blondaktiga slingor i hela håret... Men det blev bra så jag är nöjd.
Där har ni en detaljerad beskrivning om vad jag har gjort till en stor del av mitt höstlov. I morgon börjar skolan igen och jag är faktiskt riktigt peppad. Det är skönt med höstlov men ärligt talat är 2,5 veckor lite för länge...


Utanför Santan mall (som är ett utomhus mall)




Okej var bara tvungen att lägga upp en bild på det här. så här har det sett ut i varuhusen i 2 veckor nu. FAST DET FORTFARANDE ÄR OKTOBER OCH 30 GRADER VARMT UTE.


På Rotarygrejen i lördags



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0