Christmasbreak!

I dag är det fredag. Fick jullov igår. Hela onsdag och torsdag bestod av finals (slutprov) som man har i slutet av varje termin av high school, men nu är jag klar med allt det och första terminen av high school!
Just nu sitter jag och kollar på One tree hill och dricker iskaffe. Skulle egentligen umgåtts med en kompis idag, men som vanligt så funkar det inte. Jag vill inte låta pessimistisk för jag har väldigt mycket vänner jag kan umgås med här, men tyvärr är många amerikanare så att de säger att man ska göra saker och sen i sista minuten så "kan" de inte. Kan inte ens räkna antal gånger det hänt. Oh well.. Har inte så mycket planer inför helgen. Förra fredagen sov jag, Alex och Marte över hos Tiffany. På lördagen gick jag och Marte och handlade julklappar hela dagen för att sedan möta upp Stephanie, Shivani, Marisa, Carlos och Alyssa för middag. Det var en "pajama dance" på skolan på kvällen som de skulle vidare till men jag och Marte hade inte speciellt mycket lust att gå dit. Vi missade inte så mycket dock, hörde att det var väldigt lame vilket vi visste redan innan. Gå i pyjamas till en skoldans när man är 17? We did not want to do that, även om det här är USA och inte Sverige/Norge. I stället kom Alex och vi tittade på film och åkte till Dennys där vi träffade några andra kompisar i stället.


Sleepover at Tiffany's. Tiffany, Alex, Marte, Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0