My

Lite sent inlägg (men jag orkar verkligen inte hålla på att uppdatera bloggen om minsta lilla grej hela tiden) men My åkte hem förra måndagen. Vi hade så roligt tillsammans och det var så underbart att äntligen få se min bästa vän igen efter 4 månader.

Hon kom på fredagen och då var vi först hemma hos mig ett tag, sen gick jag och visade henne min skola och mitt område mm. Efter det åkte vi tillsammans med mina värdföräldrar på bio. Vi såg en film som heter Love & other drugs. Var en helt ok film. Efter det stannade vi kvar i Chandler mall tills de stänge på kvällen.

På lördagen åkte vi till Scottsdale. Jag fullkomligt älskar Scottsdale. Scottsdale är den finaste delen av Phoenix, och det bor nästan bara rika där. Det är jättefint och själva staden (old town) och hur det är uppbyggt påminner lite om Sedona. Jag tror ett av Phoenix största mall är det som ligger i Scottsdale också, om jag inte minns fel.
 På Söndagen åkte vi till Kyrkan på morgonen och sedan till Santan mall. Någonting jag saknat här i USA är att fika. Ingen amerikanare har tålamod att bara sitta på ett café i nån timme och prata så jag och My FIKADE. Vi satt i nästan 2 timmar på Starbucks och det var mysigt. På kvällen träffade vi Alex och Marte och var med dem ett tag.

Sen på måndag morgon gick vi upp 6 för att jag ville visa min skola innan skolan började. Min skola är så strikt och My fick absolut inte vara med under en skoldag enligt min rektor så fick bara visa henne runt lite snabbt. Måste bara inlägga att jag vet varför min skola är så strikt nu. Min värdpappa berättade att för några år sedan så var det några elever som planerade att gå in på skolan och skjuta alla. Hela FBI var inblandade pch det stod jättemycket om det i tidningarna. Dock så fick de tag på eleverna innan någonting hände, men efter det så är de väldigt strikta med vem som får komma in på området och inte. Till och med utbytesstudenter är de kinkiga med. Nu när jag vet det förstår jag lite mer varför allting är som det är. Även om jag tycker att det är överdrivet ibland.

På måndagen följde vi i alla fall med min värdpappa på hans jobb ett tag (titta på hus han har köpt för att sedan sälja vidare) och åt lunch på Paradise bakery. Sen skjutsade vi ut My till flygplatsen och hon åkte. Var en superbra helg oh jag ska definitivt försöka åka och hälsa på henne i Colorado senare i vår. 


      
                                               


Kommentarer
Postat av: nataliegoesamerican

läskigt med FBIoch det där.. Konstiga människor det finns. :/

2010-12-07 @ 22:02:58
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: TUVA ALICIA - MODEBLOGG

åh men gud vad mysigt!

Att ni två bästisar hälsade på varran alltså. Där fick jag världens bästa idé, det borde ja o min bästis också göra! (hon ska också åka)

2010-12-10 @ 20:22:50
URL: http://tuvaalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0