Höstlov

Har helt glömt bort att berätta att jag har fått höstlov. Min skola och alla andra skolor i Chandler är all year round eller nått sånt, vilket betyder att den börjar tidigt (26 Juli) och slutar sent (1 juni) men har massor av långa lov under året. Därför har jag den här veckan + nästa + 2 dagar höstlov! Really nice med tanke på att jag inte ens började den 26e juli.

I dag träffade jag Anna från Italien och vi åkte till Chandler Mall. Köpte ett par låga cremefärgade conerse i nya modellen, ett par bruna ballerina och en tröja på forever21. Det är roligt hur folk tycker att 40 dollar är mycket för ett par converse här. Alla tappar hakan när jag förklarar att converse är ca 90 dollar i Sverige och att Levis jeans ligger på 100. Här kostar ett par Levis 30 dollar men då är Levis ändå ute. Här är det också last season att ha andra jeans än utsvängda med dekorationer på fickorna.

Egentligen skulle jag kunna uppdatera bloggen hela tiden, men jag har inte tid och ork att skriva om allting som händer hela tiden. Antar att det är en bra sak. Det betyder väl bara att jag är upptagen och njuter av mitt år som jag borde göra, i stället för att sitta vid datorn och skriva om allt som händer.



Har glömt att skriva att jag var på IKEA förra helgen. Var så kul! Allt var precis som i Sverige och jag kände mig ganska stolt som kunde gå omkring och veta hur man utalar alla konstiga saker och namn. Köpte även med mig massa marabou och svenska kakor. Som nästan är uppätet nu.. haha.

I söndags hade vi en stor baby shower för våran granne här. För er som inte vet vad en baby shower är så är det en stor fest man ordnar för den som är gravid och så ger alla presenter. Måste hålla med om att allting är större i USA. Den här festen hade 50 personer, och alla skulle rymmas i vårat vardagsrum. Vi hade överstylat huset och det var överdrivet mycket mat med chokladfontän, champagne mm. Var roligt i alla fall. Efter det åkte jag och Marte på bio. Vi såg en film som heter You again, var helt okej. Har glömt att skriva att jag var på bio förra veckan också (går på bio mycket här haha). Såg en film som heter EasyA. SE DEN ALLA. SUUUPERBRA FILM!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0