Lake Havasu

Egentligen skulle vi åkt hem i dag, men i stället för att stanna hela dagen i Vegas och komma hem sent i natt så bestämde vi oss för att åka tidigt i morse och i stället för att åka hem, åka till Lake Havasu i stället. Lake Havasu är en stad/sjö som ligger precis vid gränsen till California. Staden ligger precis vid sjön som heter samma sak, och på ena sidan av sjön ligger Arizona och på andra sidan (som kan vara 50 meter bort) ligger California. Sjön ligger också i mitten av Colorado River.

Det vi har gjort i Vegas hittills är mestadels sightseeing. Vi har gått igenom massssooooor av hotell, en del coolare än andra. Jag såg lejonen inne i MGM, och stranden utanför ett annat hotell. Har även som sagt sett eiffeltornet som går mitt igenom hotel Paris och även varit uppe där och ätit lunch.. Jag skulle kunna förklara allting jag sett men vissa saker måste man se själv för att förstå. Vegas var riktigt coolt iaf och jag är så glad att jag fått möjlighet att uppleva det... Eller ah, lite grann i alla fall... hade såklart varit roligare om jag varit 21...

I dag när vi kom fram till Lake Havasu hyrde vi en lagomt stor båt. Vi köpte pizza och glass och så åkte vi ut på sjön i ett par timmar. Det är såååå fint här. Jag har som vanligt tagit massvis med kort som jag ska ladda upp när vi kommer hem. Det är som en liten turistort med en liten promenadgång längs vattnet med lite små butiker mm och sjön är omgiven av massvis med berg och palmer och stränder. Känns som om jag rekomenderar vart jag än åker haha, men det finns så mycket ställen här som jag tycker att alla borde få se.. men jag älskar Arizona.

När vi kom tillbaka från båtturen gick vi till hotellets pool ett tag och sen gick vi till en restaurang med en GIGANTISK buffé där det bara var att äta hur mycket som helst. I morgon åker vi hem och sen har jag en till vecka av höstlov. Det är dock ganska komiskt hur jag kan kalla detta höstlov. Det är fortarande minst 30 grader ute och höstkänslor är det minsta jag har.. haha.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du verkar ha det hur bra som helst. Jag är inte så

lite avundsjuk på dig!! <3

2010-10-12 @ 09:26:10
Postat av: Mamma

Vad mycket kul du får vara med om. Tur att du har ledigt hela veckan...då kanske vi kan Skypa någon dag! Puss Puss

2010-10-12 @ 12:06:47
Postat av: Familjen Erixon

Himmel, vad du får uppleva mycket!!! Vi är inte alls avis, nej då...

2010-10-12 @ 20:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0