Being an exchange student

På något sätt känner jag mig lite som ett djur på zoo här. Jag vill passa in, och inte bara bli dömd på grund av var jag kommer från, samtidigt som jag känner att jag får special treatment in school, och när jag väl inte får det (tex när mina lärare har för höga förväntningar och tror att jag ska klara allt) blir jag irriterad. Den senaste veckan vet jag inte hur många gånger jag blivit kallad från lektion för att gå till rektorn eller yearbook eller liknande, bara för att jag är "foreign exchange".

Alla utbytesstudenter (5) på Basha ska få ett stort uppslag i yearbook med intervjuer och bilder så jag har fått springa fram och tillbaks till yearbook hur många gånger som helst den senaste tiden.

I dag var det ett möte/presentation för alla utbytesstudenter i Chandler school district. Vi är 25 stycken sammanlangt från 14 olika länder och vi alla samlades i en stor sal med tv och massa stolar på distriktskontoret, och sen var det en speaker som sa tex. "Cecilia Friksa från Jumia, Sweden. She likes to..... she wanted to go to America because.... and her experiences so far... she's hosted by...." och så fick man gå upp och hämta en pin från styrelsen och alla applåderade. Försår ni om man känner sig lite viktig? Det känns lite obekvämt ibland för även om jag gillar uppmärksamheten vill jag liksom också kunna smälta in.

Tidigare idag blev vi också inringda av rektorn för att vi skulle få välja valfri tröja från skolshoppen som vi skulle ha på oss på mötet. Valde en stor mysig basha hoodie, vet inte när jag kommer kunna använda den dock eftersom vädret fortfarande är uppe i 40 grader. Alla säger att det inte brukar vara så här varmt i slutet av september men i dag var tydligen rekord. 
Annars har jag haft en väldigt bra dag i dag. Vissa dagar är jätteroliga och jag älskar allting medans vissa är sååå tråkiga och jag bara vill till UIG. Jag antar att jag borde tycka att High school är superkul, men ärligt talat så är skola alltid skola, vart man än befinner dig. Och skola är tråkigt i längen...

Kommentarer
Postat av: josse

förstår dig, man vill bara smälta in..



Har en fråga till dig :)

kan du inte berätta lite om Arizona, ska kanske iväg på utbytes år 11/12 men jag kan inte bestämma mig men det lutar åt arizona :)

2010-10-02 @ 16:52:06
URL: http://josefinealexsandra.devote.se
Postat av: Felicia

Hejsan :)



Ville bara säga att jag gillar din blogg starkt! Jag ska också åka med rotary som utbytesstudent nästa år och det är kul att läsa om någon som är där nu (: Hoppas du får ett undebart år!

2010-10-03 @ 15:25:03
Postat av: Malin

Jag vet vad du menar, allt är inte glits and glamour over here! Försök att ha så kul du kan och tänk på allt du kommer se och lära dig :)

2010-10-14 @ 03:53:00
URL: http://mallealle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0