April

Har inte skrivit på ett tag, men det är ok, tror inte det är så många som läser längre. Har haft fullt upp den här veckan. I måndags var det first monday after prom. Även kallat SENIOR DITCH DAY. Det är en inofficiel högtid för alla seniors och har tydligen funnits i USA i många många år. Alla seniors skolkar. Vilket betyder att många lärare lägger ut uppgifter och prov som bara kan göras den dagen för att få sina elever att gå till skolan. Jag gick inte till skolan den dagen, bla för att jag ändå skulle bli signed out eftersom min rotary-klubb hade en golfturnering som jag och Anna jobbade på och sålde lotter mm.
Jag hade 90% (A) i teater på måndagen, och bara för att jag inte gick till skolan på tisdagen sjönk mitt betyg till 69% (D). Inte för att jag bryr mig så mkt om mina betyg här, men det gör mig lite irriterad att min lärare väljer att ha ett prov på 50 poäng en sådan dag. OCH frågorna som var på provet var typ: What hour do we have theater? What's the name of your teacher? mm. DVS MENINGSLÖSA.
Oh well. Jag följde en amerikansk tradition och gick inte till skolan, precis som ingen annan av mina vänner.

På tisdagen kom Karli över med sin värdpappa och bror, samt Polly (hennes counselor som vi åkte till San Diego med) och hennes man. Jag lagade köttbullar och kladdkaka och Karli lagade holländsk mat som vi bjöd  på. Var mkt trevligt. På Onsdagen åkte jag med Marte till Phoenix och gick på den sista NBA-matchen för säsongen. Det var Phx Suns mot San Antonio och det var en rätt bra match. Vill bara tilläga att Tony Parker (Eva Longorias ex) spelar i San Antonio så nördar som vi är tyckte vi att det var coolt.

Kommentarer
Postat av: nataliegoesamerican

haha whaat?

ofta provet gav så mycket med sånna frågor? :O

2011-04-17 @ 15:05:25
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: hanna

sluta bara inte blogga!

jag läser din blogg men jag pallar bara inte kommentera ;)



keep it up!

2011-04-23 @ 11:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0