Glad påsk!

Glad påsk!! Hoppas alla har haft en bra dag med mycket firande.
Själv har det inte blivit så traditionellt, i och med att amerikansk påsk är annorlunda från svensk, och min värdfamilj inte ens firar påsk (de är judar). Gick i alla fall till kyrkan i morse med min första familj. Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag gillar verkligen kyrkan här. Det är så annorlunda, och trots att allt ärså modernt (med storbildsskärmar, liveunderhållning med musik, teater och dans mm) så känns det så heligt. Vet inte hur jag ska förklara, men har gått till kyrkan fler gånger under mitt år här än ad jag tror jag gjort i hela mitt liv, men jag gillar det.
Efter det åkte vi och åt lunch och glass på Coldstone, som har den bästa glassen någonsin. Sen åkte jag med Alex på bio. Såg nån dålig, dock rätt rolig film som hette Madeas family.

Även i fredags umgicks jag med min första familj. Har inte sett dem på jättelänge, men jag är glad att jag fortfarande kan ha kontakt med dem och umgås även om jag inte bor där längre. Jag har haft sån tur som har två underbara värdfamiljer här.
Först åkte vi till vattenparken vid skolan där vi solade och badade, sedan åkte vi till köpcentret för lunch. På kvällen följde jag med Corey och Shelley på en Rotary-fest. Det var jättekul och vi hade en tävling som gick ut på att i par, göra massa grenar för att få så mycket poäng som möjligt. Jag och Shelley var tillsammans och vann som bäst lag med högst poäng. Jag vann också en medalj eftersom jag var bästa tjej. Det roliga var att jag var den enda där under 30, förutom domarna som alla var killar i high school. Jag säger inte att jag fuskade för det skulle jag aldrig göra, men vi hade kanske lite tur med domarna om man säger så ;)

Alla som ska göra organisationsval inför nästa år förresten... jag kan inte säga det mer gånger men det finns ingen bättre organisation än Rotary. Ni kommer inte ångra er om ni åker med dom!

                                       
                                                    Mina söta värdsyskon innan kyrkan idag


Kommentarer
Postat av: lovisa

hej, jag ska åka med rotary om 2 år, men hur många familjer är det man måste bo i? hur fungerar det då när man byter familj, byter man skola med? din blogg äger!;)

2011-04-25 @ 14:46:26
Postat av: Mamma

Vad fina dina småsyskon är! Puss Puss

2011-04-26 @ 11:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0