Livin' up like it's the weekend

Sent inlägg, men jag har haft fullt upp.
I fredags var det en skönhetstävling/ talangtävling på skolan som hette Mr.BHS. Det var en tävling som 10 junior och senior-killar ställde upp i. De fick bla. frågor som "Vad är bästa raggningsrepliken?", "Hur skulle ne perfekt date se ut?" mm. Sen ställde alla upp med ett eget nummer också som talang. En del sjöng, en del mimade och en del spelade teater. Det var riktigt roligt att se!

På lördagen fyllde min kompis Stephanie 18. Jag, Marte, Rachel och Marte's bästa kompis från Norge som var här på besök åkte och åt brunch på Dennys som är en typisk amerikansk frukostrestaurang. Efter det lurade vi med oss Stephhanie till hennes bästa kompis Shivanis hus där alla hennes vänner hade gömt sig och ordnat en överraskningsfest. Hon hade ingen aning och var jätteirriterad eftersom hon trodde att alla dissade henne på hennes födelsedag, medans de egentligen förberedde ett party. Men det var roligt och hon blev glad!
Efter det åkte jag med min värdfamilj på bio för att se nån tecknad film som hette RIO och sen åkte vi till en mexicansk restaurang för middag.


Banana caramel french toast :)


Rachel & Marte at Denny's


Stephanie & jag


Wii Dance


Gruppbild


På söndagen åkte jag med Karli till Chandler Mall för lunch & starbucks. Det jag älskar med att träffa andra utbytesstudenter (speciellt från europa) är hur lika jag känner att vi är. Det är svårt att förklara innan man själv är i den positionen, men amerikanare är så annorlunda i vissa sammanhang från svenskar och europeer så det är skönt att träffa folk som påminner lite mer om en själv. Och som tycker om att sitta ett bra tag och äta lunch och prata i stället för att ta en to go kaffe eller hamburgare och skynda vidare.


Lunch at BJ's








Kommentarer
Postat av: Familjen

Vi lääängtar efter dig! Puss Puss

2011-04-21 @ 18:37:47
Postat av: Sofia

Du har så sjuuuukt snyggt hår Cecilia :)

2011-04-21 @ 21:08:25
Postat av: Erika

Låter som en härlig helg :) Jag lovar dig att när du kommer hem kan vi ta en lång lunch eller fika hihih det ska bli så mysigt:D

2011-04-21 @ 22:02:29
Postat av: Julia

Sv; Åh, tack åsjälv :) hoppas att du får en kanonbra fortsättning på ditt år :)

2011-04-22 @ 11:40:16
URL: http://Theyearofmylife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0