Onsdag

Dagen började bra, vaknade i tid för en gångs skull så behövde inte stressa som alla andra mornar. Pratade en stund med mamma innan jag åkte till skolan. Hade engelska och sedan teater-uppspelning. Teatern gick supebra vilket jag är nöjd över. Efter det hade jag marketing. Sen när jag kom till franskan insåg jag att jag inte hade mobilen med mig. Kom på att jag lagt ifrån mig den vid handfaten inne på toaletterna och skyndade mig tillbaka. När jag kom dit låg den inte kvar, och jag frågade alla som stod och speglade sig runt omkring om de sett någon mobil men ingen hade sett den. Gick runt på hela nedervåningen i byggnaden och letade men inte en skymt av någon mobil.

Gick sedan till attendence office där de ska ha hand om upphittade saker men ingen mobil där heller.
Var inte speciellt glad eftersom jag inte kan några som helst nummer utantill och skulle till Marte efter skolan och skulle vara tvungen att smsa mina host parents om hennes address och tid de skulle hämta mig mm.
Kändes väldigt misstänktsamt att någon skulle vara snäll och lämna in den eftersom mina kompisar testade och ringa säkert 100 olika gånger men någon hade stängt av telefonen så det gick inte att komma fram.
Gick till och med och pratade med nån säkerhetsvakt som sa att han skulle rapportera till de andra säkerhetsvakterna samt kolla övervakningskamrorna utanför toaletterna för att se om de kunde se nått. 
Vet inte hur det blev med det men jag gick runt och var fett orolig hela dagen. Sedan precis innan jag skulle gå till min sista lektion ringde de från attendence office till mitt klassrum och sa att jag kunde komma och hämta min mobil som någon hittat och lämnat in. Hade verkligen inte kunnat vara gladare, men nu har jag iaf lärt mig att aldrig lägga ifrån mig mobilen igen. :)

Måste berätta en roligare sak som hände igår föressten. Jag hade life connections (vilket är en löjlig klass som jag inte alls tycker om) och vi var i datasalen. Vi hade en powerpoint med 20 olika bilder på köksredskap som vi skulle översätta. Försökte göra mitt bästa men vem fan vet vad durkslag och rivjärn heter på engelska liksom? Försökte ta hjälp av google translate men då visade det ju sig att det inte gick att få tag på å,ä och ö så till slut gav jag upp och gick fram till min lärare och sa att det var väldigt svårt för mig eftersom jag inte visste de engelska orden för allting.
Hon bara kollade på mig och sa "okayy... i have the key here. But where are you from?".
"Sweden.. I'm an exchange student".
"Really?! I had no idea! That's really cool, I would never have guessed that!" Hon såg jättechockad ut och kunde knappt tro vad jag sa. Jag trodde verkligen att hon visste eftersom vi tidigare gjort posters om oss själva och jag skrivit Sweden på den. Dessutom vet alla andra lärare om att jag är svensk vilket underlättar för då är de inte alls lika stränga. Antar att jag ska ta det positivt dock för jag får väldigt mycket komplimanger för min engelska och att jag knappt har något accent alls. Dock vet jag inte om jag själv kan höra så stor skillnad för redan i början av mitt år fick jag hela tiden höra att jag pratade så bra. Ändå känner jag mig rätt dålig på grund av att jag ju hela tiden är omringade av amerikaner som har det som modersmål och jämfört med dom är min engelska ändå sämst.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var kul att prata med dig igår. Skönt att du fick tillbaka mobilen. Puss Puss

2011-02-24 @ 08:14:51
Postat av: My

haha alla vet att jag inte är härifrån pga mitt namn lol. men nice, du har väldigt bra engleska :)

2011-02-24 @ 17:53:32
URL: http://myknut.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0