Sista Svaren

Hej! Jag fick reda på idag att jag kommer hamna i Arizona en bit utanför Phoenix och jag undrar hur värmen och vädret är där om jag kommer stå ut. :)´
Åååh, du har sån tur! Jag är så glad för din skull, du kommer gilla Arizona, det är jag säker på! Vädret är inget att oroa sig för, visst när jag kom i Augusti var det runt 40 varje dag. Det var jobbigt eftersom jag gick hem från skolan, och vissa dagar kunde det vara 43 och jag kom hem helt genomsvettig haha. Men när det är så pass varmt så är man knappt ute, och amerikanare tar bilen vart de än ska ändå så till skillnad från i Sverige där alla människor går ut och solar så fort solen kommer fram så är man knapt ute här, och märker inte av det så mycket. Du kommer få en chock de första dagarna men sen vänjer man sig, oroa dig inte! :)

Hej!
Jag ska skaffa ett visum och åka till Arizona om ett år och undrar hur den där intervjun på ambassaden går till. Är den på engelska? Vilka frågor kan man få? Görs något godkännande av dig som sökande och får man i så fall reda på det på plats?
Ja, intervjun är på engelska. Du kan kolla bak i mitt arkiv från Juni (kan vara Juli) och läsa om hur det gick till för mig. Intervjun går väldigt fort, men det är bra att vara där i god tid eftersom det är köandet som gör att det tar ett par timmar. Visumet skickas hem nån vecka efter intervjun.


Hej!! Jag funderar på att åka som utbytesstudent om 3 år. Haken är bara att jag är lite sne på att man måste ''gå om'' ett år. Att man startar där man slutade. Är det verkligen värt det? Är det så jäkla kul? Hur kände du innan du valde att söka? Jag åker antingen som det eller Au pair? En till fråga: Är typ high school som man ser det i Glee? :) Hehhehe :D Och en till fråga: Hur ser en typisk amerikansk kille i din ålder ut? :)
Det är inte kul att vara utbytesstudent alla gånger. Man har hemlängtan, och efter ett tag blir det långtråkigt när allt blivit vardag. MEN dom stunderna är så få och så betydelselösa jämfört med allt annat kul man får uppleva. Jag har upplevt så otroligt mycket under mina 6 månader i USA. Allt som jag har upplevt skulle aldrig ens hända under ett eller två år i Sverige. Jag har varit i LA 3 ggr, i Las Vegas, Sedona, Lake Havasu mm. För att inte bara tala om alla småsaker som jag dagligen upplever! Jag tycker definitivt att det är värt. Det är en superbra erfarenhet, för att inte bara tala om engelskan som blir så mkt bättre och alla härliga människor man lär känna :) Har inte sett Glee haha, men på en del sätt är det precis som på film, på andra sätt helt annorlunda.
En typisk amerikansk kille... Hm. Många matchar tröja med skor. Har de en röd tröja har det röda skor till det. OCH RYGGSÄCK. Alla har ryggsäck, men en del har sån där gympapåse med snörband som man hade i ettan lol. 


Måste bara fråga. Jag vill åka som utbytesstudent, och kommer förhoppningsvis att göra det. Men undrar. Hur helsike är vädret i Arizona? Jag har varit i new York och där var det väldigt fuktigt, alltså lite svettigt :S Är det det i Arizona? Har hört att det är väldigt torrt där? Tack på förhand! Kram
Som jag svarade högre upp är det inte så farligt. Det är bara i Juni, Juli, Augusti och September som det är väldigt varmt, och då är man änd inte ute så mkt. Nu under hösten/ Vintern är det jätteskönt och man kan ha jeans och en tröja utomhus. Dock har vi kalla dagar också. I dag hade vi 0 grader nästan hela dagen. Alla gick omkring och frös och klagade, för att det är så kallt är väldigt ovanligt här.

 
         Me, Alex, Marte in California. Inlägg om det föressten kmr snart!

Kommentarer
Postat av: emilia

Det blir ju aldrig samma värme som i New York heller, för att det inte alls är hög luftfuktighet i AZ, så som det är på kusten. Visserligen blir det jättevarmt, men det är ju en torr ökenvärme :)

2011-02-03 @ 10:06:38
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: Eric

Hej, hur klarar du värmen?, åker till indien på måndag och där är det typ 35+ varje dag, /Eric jobbar med din mamma på kfum, vi har träffats :)

2011-02-04 @ 22:39:03
URL: http://indiaeric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0