Basket mm.

Känns som om tiden bara rinner förbi och jag har inte ens tid att skriva om hälften av allt som jag har för mig.. Inser att hälften av mitt år redan är förbi och att jag "bara" har 5 månader kvar. Ärligt talat känns det inte så jobbigt att jag har så lite tid kvar (även om 5 månader trots allt är en lång tid).. Jag älskar mitt liv och att bo här, men jag börjar sakna mitt riktiga hem.
I går var jag med Frank & Sammy på en internationell festival i Downtown Chandler. Det var inte så mycket att se efentligen, men det var så varmt och soligt ute så det var skönt att bara gå omkring och titta på allt. När jag kom hem satt jag ute och solade och skypade en lång stund med mina föräldrar. På kvällen åkte vi ut och åt middag och sen åkte jag till the mall med Alex, Rachel & Marte.
Har glömt att berätta om förra helgen. På lördagen åkte jag på ett surprise birthday party för Rianna som är Jespers värdsyster. Det var i en park och hon hade ingen aning om att vi skulle ha det för henne. Alla hade gömt sig och sen närhon kom dit hoppade vi ut och skrek "surprise!". Vi åt pizza och spelade lite volleyball mm. På kvällen åkte jag hem till Karli som hade en middag för alla utbytesstudenter. Var mycket trevligt.
På söndagen då jag och Alex åkte och såg Phoenix Suns (NBA basket). Min värdfamilj har säsongsbiljetter vilket betyder att de har biljetter till nästan varenda hemmamatch så jag och Alex åkte ensamma med tvärbanan in till Phoenix för att se Phx - Cleveland. Det är så himla kul att gå på basketmatcher i USA, det är så mycket stämning och arenan är alltid full med publik. Under pauserna är det alltid massa underhållning av the phx suns dance team (dansare) och maskoterna springer runt och kastar ut t-shirtar mm.
Detvar en jättebra match dessutom, och när jag och Alex gick därifrån (5 minuter tidigare) var det lika. Det slutade med att phx vann med 106 - 98.



Rianna


US Airways center (arenan) med Chase Field (AZ diamondbacks baseball arenan) till vänster


Under nationalsången (som dom alltid spelar innan en match, oavsett om det är NBA eller high school)




Kommentarer
Postat av: emma

svara gärna till min mejl eller i ett inlägg.



vad kostar visumet?

2011-01-17 @ 16:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0