Fler svar!

Har fått lite frågor på sistonde som jag tänkte svara på..

Du som frågade om pledge of allegiance, jag översatte den såhär:
"Jag ger min tro till den amerikanska flaggan och till republiken för vilket den står, en nation under gud, odelbar med frihet och rättvisa för alla."

Tänker du på engelska?
Om jag är i skolan så tänker jag mest på engelska, av den anledningen att det blir för jobbigt att lyssna på läraren som pratar engelska, sen tänka på svenska och sedan ta anteckningar och prata på engelska. Det är mycket lättare att bara tänka engelska än att hela tiden översätta till svenska fram och tillbaka. När jag är ensam tänker jag dock mest på svenska. Ibland kommer det naturligt engelska meningar men det beror lite på vad jag gör och om jag är ensam eller med kompisar! :)

Jag kollade bakåt i arkivet och såg när du fick placering och då stod det "Ända sedan jag fick beskedet idag på skolan", fick du det på skolan? Hur? :) Ringde de dig eller fick du mail? Hoppas du har det bra! Kram
Det var min kontaktperson i Sverige som vidarebefodrade mailet om min placering till mig. Jag kollade mailen i skolan och höll på att dö när jag läste vad det stod haha. Dock hade jag fått allting på posten också när jag kom hem den dagen. Tror att det var nästan precis ett år sedan idag föressten!! Den 21:a Januari om jag inte minns fel!

Jag hörde det här hemma i sverige också! (om skjutningen i tucson) har du påverkats av det på nåt annat sätt än moment of silence?
Inte speciellt mycket.. De pratar väldigt mycket om det på nyheterna fortfarande och flaggan var på halv stång dagen efter, men inte så mycket mer än det.

Vad kostar visumet?
Jag är inte helt säker.. men tror att det var 1050 kronor för själva visumet. Sen tillkommer dock kostnader så som fotografi till det och resa till och från stockholm (de kräver en personlig intervju på ambassaden) mm..:)


Kommentarer
Postat av: milea

Hej!! Jag funderar på att åka som utbytesstudent om 3 år. Haken är bara att jag är lite sne på att man måste ''gå om'' ett år. Att man startar där man slutade. Är det verkligen värt det? Är det så jäkla kul? Hur kände du innan du valde att söka? Jag åker antingen som det eller Au pair? En till fråga: Är typ high school som man ser det i Glee? :) Hehhehe :D Och en till fråga: Hur ser en typisk amerikansk kille i din ålder ut? :)

Kram!

2011-01-23 @ 15:39:51
Postat av: Miranda

Hej! Jag fick reda på idag att jag kommer hamna i Arizona en bit utanför Phoenix och jag undrar hur värmen och vädret är där om jag kommer stå ut. :)

2011-01-25 @ 21:36:23
URL: http://mirandahedmanusa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!



Jag ska skaffa ett visum och åka till Arizona om ett år och undrar hur den där intervjun på ambassaden går till. Är den på engelska? Vilka frågor kan man få? Görs något godkännande av dig som sökande och får man i så fall reda på det på plats?



Väldigt tacksam för svar! :)

2011-01-29 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0