Foreign language week

Jag är nervööööööössss. Den här veckan har vi någonting som heter foreign language week. Vi hade ingen skola igår pga Martin Luther King day, så det är en kort vecka med endast 4 dagar. Varje dag har vi ett speciellt språk, som idag var det franska, i övermorgon tyska, på fredag spanska och i morgon INTERNATIONAL. Jag har berättat tidigare hur vi varje morgon ställer oss up och säger den amerikanska pledge of allegience. Det betyder att alla amerikaner lägger handen på hjärtat och säger "I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under god, indivisible with liberty and justice for all."
Eftersom det är foreign language week, så ska pledge of allegiance varje dag sägas på ett annat språk. För ett tag sedan frågade min franskalärare om jag skulle vilja säga den på svenska, och ja sa ja.
Så anledningen till att jag är nervös är för att min röst kommer gå ut över hela skolan i morgon bitti och om jag skulle göra bort mig, så kommer ungefär 2500 elever plus 200 lärare eller så höra det. Inte så att det är svårt eller nått, men jag är ändå lite nervös.
Eftersom jag tar franska och är med i franskaklubben (haha) så hade vi ett bord med massa rolig fakta, posters, musik mm under lunchen idag. I fredags gjorde vi även matchande t-shirtar under lektionen som alla hade på sig.
Eftersom det är international i morgon, så ska alla utbytesstudenter även ha ett bord, så jag, Jesper, Marte och Thiago från brasilien ska ta med oss bilder, musik och annat att visa upp.


             

Kommentarer
Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

haha shit va coolt att säga det på svenska. hehe jag hade också varit jättenervös :P

2011-01-19 @ 15:10:36
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0