Back in the valley

Hemma i Phoenix igen! Känns jätteskönt faktiskt. Hade såååå roligt i San Diego men efter 5 nätter i en halv hård säng i en båt känns det rätt skönt att vara 'hemma'.
Båten vi bodde på var jättefin faktiskt. Den låg vid en hamn som tillhörde hotell Mariott, så vi kunde använda deras "rumservice" och allt annat som tillhörde hotellet.
På tisdagen innan vi åkte så åkte jag, Karli, Polly (K's kontaktperson) och en tjej som heter Mikaela (junior på ett annat high school) och shoppade, plus fick manikyr och pedikyr. Sedan åkte jag och Karli tillbaka med Polly till hennes hus där vi sov natten till Onsdag eftersom planet gick vid 12 och vi ville vara ute i god tid.
När vi kom fram på onsdagen gick vi till en restaurang och åt sushi. Förutom ätit väldigt mycket god mat har vi bla gjort lite shopping, gått runt lite i stan, åkt till stranden (även om det var för kallt för att bada eller sola den dagen) och bara tagit det lugnt. På fredag kväll kom också Mikaelas mamma Betty ner.
Känns som att jag hela tiden bara "ååh, jag älskar det stället" , "det var superfint", "det där vas ascoolt" och blablabla. Men det var en jättebra semester och jag gillade verkligen San Diego. LA är jättecoolt med, men jag tyckte faktiskt bättre om San Diego. Det var mycket finare och renare, och jag skulle definitivt åka tillbaka dit om jag kunde :)

Åh juste, en dag åkte vi till La Jolla (som uttalas "La Hoya"), som är någon mysig ort precis vid vattnet, för att kolla på balklänningar åt Mikaela. Som vanligt fick vi frågan om varifån vi kom. Vet allvarligt inte hur många gåner vi fick säga they're from Phoenix, she's from Sweden and she's from Holland haha. Hur som helst, en kvinna som jobbade i en av affäerna visade sig vara gravid med tvillingar och gift med en svensk man.  Roligt nog letade hon efter en svensk aupair så hon gav mig sitt visitkort och sa att om jag känner någon som vill vara aupair till dem så skulle jag ge denn deras nummer. Så, om någon där hemma i sverige vill bli aupair i San Diego i höst så har jag deras nummer! haha.



Båten


Karli vid bryggorna


Vid hamnen


San Diego downtown


Downtown


Karli och jag på Mission beach


Mikaela, Polly, Karli (äter chokladdoppade jordgubbar) haha


Sälar


La Jolla


Något gammalt haunted hotell precis vid stranden


Allihopa sista dagen. Karli, Jag, Mikaela, Betty, Polly

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag vill bli au-pauir i San Diego. Kan du ge mig referenser? Puss Puss

2011-03-23 @ 08:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0