California

California var.. det var coolt. Jag gillade LA och allt jag hade turen att få se väldigt mycket av staden. Dock så är det någonting med Phoenix. Jag vet inte, tycker Phoenix är renare och finare på nått sätt. Hur fint Cali än var så tror jag jag gillar Arizona mer.

Det vi gjorde var bla att gå på sightseeingtur inne i Chinese Theater mitt i Hollywood, som är den bio där alla stora filmpremiärer hålls. Det var coolt, och sen när vi skulle gå och turen var slut träffade vi på våran guide som jobbar där, nere på damtoaletten (komiskt ja) och då stod vi och pratade med henne väldigt länge. Hon berättade bla att hennes man är skådespelare och var med i en film tsm med Robert Pattinson, och att hon ätit middag med honom kvällen innan. Hon sa också att han var hur gullig som helst, och att Zac Efron och Angelina Jolie var jättesnälla. Så berättade hon att Drew Barrymore, Julia Roberts och Jennifer Aniston var väldigt snobbiga och otrevliga.

Efter det åkte vi till Beverley Hills för att äta lunch. När vi satt där och åt så gick det förbi en tjej som var så sjuuuuuuukt lik Jessica Simpson, som sen också satte sig i bordet bakom mig. Jag var tvungen att vända mig om och titta på henne flera gånger och jag var så säker på att det var hon, så jag sa det till Shelley men hon sa att det inte alls var hon. Tillslut tyckte hon att vi skulle fråga "Jessica" så hon knackade henne på axeln och sa att "She's from Sweden and she thinks you're Jessica Simpson, are you?". Så klart var hon inte det, vilket var väldigt pinsamt. Men till mitt försvar sa hon att alla frågade och att hon precis varit i Europa och att det kom fram massa småtjejer hela tiden och frågade efter autograf. 

Sen åkte vi runt och tittade på alla kändishus vilket var såååå coolt. Vart man än åkte såg man hela tiden ett hus som var ännu större och finare än det andra. Det var definitivt min favoritdel. Vi såg bla Michael Jacksons hus, och the Playboy mansion. Eller rättare sagt, det lilla man kunde se av trädgården genom de höga grindarna.

Justja, när vi skulle parkera bilen i Hollywood så såg vi Dennis Quaid. Vet inte om ni vet vem han är, för jag hade ingen anning men min värdmamma blev typ galen för hon gillar honom. Han gick in i Dolce & Gabbana på andra sidan gatan med sin fru. Sen när vi kom tillbaka och skulle hämta bilen så skulle han hämta sin med. Så han vinkade åt oss att vi kunde köra före. Kände oss lagomt stalkiga när jag satt och tog kort på honom och Shelley filmade. Hans fru såg inte lite pissed ut.

Förutom det åkte vi till Universal studios en dag. Fick se Wisteria lane (som varmycket mindre än det ser ut att vara på tv) och massa andra ställen de använder i filmer och tv-serier. Var riktigt coolt. En dag åkte vi även till Manhattan Beach. Tyvärr var det kallt och mulet den dagen så jag badade ingenting men det var roligt att se!

Kort update om LA (skulle kunna berätta mer haha) men jag känner hur mina läxor kallar på mig. Jag har försökt komma undan med en del men det funkar inte längre. I engelskan läser vi gammal brittisk poesi, vilket är väldigt väldigt svårt. Jag förstår ingenting, vilket jag också försökte förklara för min lärare men han tycker att efter det han har sett av mig så har jag tillräckligt bra engelska för att klara av uppgifterna. Dock lät han mig slippa testet men jag har fortfarande 16 sidor att läsa och svara på frågor om...



Michael Jackson look a like vid walk of fame


Chinese theater


Shelley och jag


Sunset Boulevard


Utsikt från bergen där alla kändisar bodde



Beverley Hills


Manhattan Beach


DESPERATE HOUSEWIVES!


Dennis Quaid hahah

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åhh...vad avundsjuk jag blir...Puss Puss

2010-08-25 @ 08:36:30
Postat av: natalie

haha jag såg avsnittet på ellen degeneres show med dennis quaid, störtskön kille! ;)

2010-08-25 @ 13:56:32
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Åh gud vad kul och häftigt !!!

2010-08-25 @ 18:13:21
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Albin

tjosan!

Länka varandras bloggar?

Hojta te isf (:

Ska också vara utbytesstudent kan tilläggas! :D



peace

2010-08-26 @ 01:07:02
URL: http://albinsusatripp.blogg.se/
Postat av: Familjen Erixon

Det var en händelserik helg! Och sedan att få ha sett Dennis Quaid! =). Vi ser fram emot nya spännande inlägg.

2010-08-26 @ 22:05:08
Postat av: Elin

Jag glömde kommentera! Haha, men åh vad roligt det verkar... jag vill också se Wisteria Lane!

2010-08-28 @ 16:09:31
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Jossan

aaa vad avis jag blir! vill också dit ju, bra inlägg!

2010-08-30 @ 06:38:39
URL: http://yooess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0