Framme!

Så jag skrev det här i morse men lyckades inte få internet förrän måånga timmar och flera telefonsamtal senare. 


OMG. Jag kan inte förstå det, men jag är faktiskt här. Klockan är halv 6 på morgonen här, men jag kan inte sova. Vet inte om det beror på jetlagen eller det att jag bara vill ut och se ALLT. I alla fall, allt är bra. jag fullkomligt ÄLSKAR huset. Allvarligt. Tror inte jag har varit i ett lyxigare och finare hus förut. ÄLSKAR mitt rum. Det är som ett hotellrum med stor dubbelsäng och eget badrum. Jag har visserligen bara varit här en halv dag, men om jag inte flyttar hit när jag blir stor ska jag iaf ha ett sånt här amerikanskt hus uppbyggt i Sverige. Jag lovar, ska kopiera allt i minsta lilla detalj. Haha, anyway, enough about the house.


Som sagt, i går (förrgår kanske det blir? tidskillnaden gör mig förvirrad) skulle vi upp kl
ockan 5 för att åka ut till flygplatsen. Det var 3 som skulle till Mexico och deras plan gck tidigare så jag antar att det var därför vi skulle vara på Arlanda så tidigt. Jag och min rumskompis försökte sova men ska man flytta till andra sidan jorden dan därpå är dte inte det lättaste. Tror vi somnade runt ett- halv två iaf. För att gå upp 4 timmar senare. Yeyy. Kan inflika att det inte var något lättare att sova på planet heller, tror jag fick totalt 1-2 timmars sömn där. I alla fall, flygresan till Chicago var lååång. Men jag hade superbra sällskap så det var inte så dåligt ändå.


Framme i Chicago blev det problem. Tydligen var alla utbytesstudenter (vi var 9 st) tvugna att fylla i ett extra papper. Massa kaos. Men med hjälp av massa flygplanspersonal fick vi det till slut att funka iaf. Sen när vi kom till flygplatsen stod det en man som var från Rotary och bor i Chicago. Han skulle möta upp en kille som skulle till Kansas för att underhålla honom i några timmar innan planet gick, och visa honom runt i staden. Blev erbjuden att följa med vilket lät riktigt kul, men jag kände att det var säkrast att stanna på flygplatsen ändå, utifall nått skulle  gå fel och jag skulle missa mitt plan. Nu i efterhand är jag glad att jag stannade, för jag behövde verkligen mina 5 timmar.


I alla fall, jag och 3 killar till skulle till samma terminal. Säkerhetskontrollen var lite av ett skämt. Stod och köade i säkert en halvtimme och var tvugen att ta av mig och ta ut nästan allting. Men det gick bra i alla fall. Sen, på något konstigt sätt, tappade jag bort mina reskamrater. Gick och letade överallt men lessnade tillslut. Vi hade bestämt att vi skulle gå och äta, och jag var verkligen vrålhungrig så då var jag tvungen att leta upp nån stans att äta. Kulturchoch redan där. Fanns ju bara hamburgare och ingenstans att sitta. Slutade med att jag beställde från McDonalds (Om Mcdonalds i Sverige är äcklig skräpmat är det i USA ÄNNU värre). Men jag var såå hungrig och just då hade jag kunnat äta vad som helst. Kan inflika att jag inte kunde få en liten läsk för dom serverade bara medium enligt kassörskan.

Känner att jag skriver ner allting i detalj här haha, men ni som orkar får väl läsa om ni vill. Efter att jag köpt mat letade jag upp min gate för att sätta mig ner och äta. Som sagt, det var inte  gott. Men jag åt. Efter ett tag hör jag hur Björn, Hampus och Gunnar (dom som jag tiidgare tappat bort) ropar. Då hade dom gått runt och letat efter mig. Dom hade inte ätit än så dom gick också till McDonals och satte sig vid min gate där vi åt.Vid gaten satt det ett par som var från Fresno, California som var väldigt nyfikna på vilka vi var och var vi kom ifrån. Dom var lite annorlunda, men det slutade med att vi satt och pratade med dom i säkert en timme och Björn fick visa sitt hus och sin skola på google maps på gubbens iphone.


Flyget till Phoenix var inte lika kul. Jag var helt slut, och NERVÖS. Var inte det tidigare, men  DÅ när jag satt där, ensam på ett flygplan i USA som skulle ta mig till mina drömmars stad (haha) kunde jag knappt hålla mig från att börja gråta. Fick sitta längst ut dessutom, vilket sög, för jag ville ju sova och se allting från fönstret.  Höll på att dö när kaptenen sa "We are landing in Phoenix in about 25 minutes". Satt och log hela tiden de resterande 25 minuterna. Det lilla jag kunde se från min plats var sååå vacket. Massa röda berg. De som satt bredvid mig (som dessutom var de tråkigaste killarna man någonsin hade kunnat sitta bredvid) måste trott att jag var knäpp som satt där och var sååå excited över det jag såg. Tror de blev lite irritaerade när jag tog upp kameran och satt och zoomade in från min plats för att få någon rätt skaplig bild, men orkade inte bry mig. Är man turist så är man!


Framme i Phoenix. Såg hur det stor massa folk som väntade på sina släktingar och anhöriga. Jag tänkte , nervösare än någonsin att "this is it" och gick ut. Såg först inte dom som väntade på mig, tills jag hörde Tami säga "there she is!". Då såg jag dom alla. Där var Tami & Cindy (områdesrepresentanter), Corey (värdpappa), Faith och Conner (syskon), Lorie och Mallory (kontaktperson och hennes dotter), Amanda (värdmamma oi andra familjen) och Danielle och Sammy (syskon i andra familjen), samt Tamis dotter, någon random tjej som jag aldrig förstod vem det var (hon var i min ålder), och utbytesstudenten från Italien som är hostad av samma Rotaryklubb som jag. Gud det var så mycket folk så jag hann knappt prata med nån. Eller jo, ALLA pratade med mig hela tiden och god vet vad vi pratade om. Pratade lite svenska  med Tami som varit utbytesstudent i Sverige och fick säga talet 7777 för att det tydligen var någonging ingen amerikan någonsin skulle kunna säga haha. Det var så mycket på en gång och sen skulle vi åka så, ja, det var stressigt och jag kmr knappt ihåg hur nån såg ut haha. Fick höra att jag pratar bra engelska iaf. 


Efter det åkte jag, Corey, Faith och Conner och köpte drive through mat till mig. Fick en chicken sandwich with fries (känner redan hur jag kmr gå upp i vikt...) och så åkte vi hem och jag fick en visning av huset. Justja! Dom har en hund också! Och fast jag inte gillar hundar har jag och Bailey redan fått nån slags connection. We're kind of buddies.


Anledningen till att jag inte har träffat min värdmamma Shelley än, är för att hon typ pluggar och var tvungen att jobba. Men, hon ringde och jag har pratat med henne. Hon var huur snäll som helst och det känns verkligen som om dom vill att jag ska vara en del av familjen. Dom berättade att vi ska till LA och Universal studios.nästa vecka! Sen frågade Corey om det var nått speciellt jag ville se när jag var här, och då svarade jag att Sedona verkar fint och att jag gärna skulle vilja se det någon gång. "Okay, so we're going to Sedona then!" var svaret jag fick. Haha, så det lät ju bra. Sen sa Shelley att dom skulle försöka åka med mig till Las Vegas också, och att kanske så skulle vi åka till Mexico men det var inte helt bestämt än. 


Låter det som om jag har det underbart eller? Det har jag. Hittills. Har insett att den här texen precis tagit ca en timme att skriva. Nu är klockan snart halv 7 och jag tycker att dom borde gå upp och åka till jobbet snart så att jag kan få gå upp och turista runt i huset i fred.


Och nu när jag precis skrivit den längsta texten i mitt liv och lagt upp offentligt så får ni faktiskt kommentera! Annars vet jag inte när det blir uppdatering nästa gång. :)


Och justja, värmen som var i går kväll. Den är som en bastu. MYCKET varmare än jag tror det någonsin varit i Sverige. Fattar inte hur dom kunde ha jeans och kofta vilket jag också påpekade.


Kommentarer
Postat av: Sofia

åh vad bra! det verkar som om du har hamnat helt rätt! :D imorgon är det min tur att åka,så det känns bra att du har fått en så bra början, då kanske jag också får det ;)

2010-08-05 @ 10:25:40
URL: http://sofiiahedstroom.blogg.se/
Postat av: Milea

För det första....älskar din blogg! Har följt den läänge.

Till frågan! Är det en skön värme. Asså att man kan gå ut och ha jeans och sånna saker? Eller är det så fort man kommer ut svettas man floder? :)



Kram

2010-08-05 @ 10:26:19
URL: http://cajenn.blogg.se/
Postat av: Erika

Låter underbart! Men, har du två värdfamiljer? o0

2010-08-05 @ 10:32:56
Postat av: Amanda

Åh! Du verkar ha det superbra! Hoppas att allt fortskrider lika bra som första dagen. Fortsätter med spänning att följa din blogg :)

2010-08-05 @ 10:44:31
URL: http://amandatillenius.blogg.se/
Postat av: Felicia

Du verkar ha det såå bra! Avundssjuk är va jag är. Glöm inte att lägga upp bilder, Skulle gärna vilja se hur huset ser ut! :)

2010-08-05 @ 11:11:01
URL: http://FeliciaSkriiiver.bloggspace.se
Postat av: sara

Vad spännande! Jag vill också! Kan du inte skriva lite om hur det fungerar när man åker med rotary? :)

2010-08-05 @ 11:38:06
Postat av: Annamalin

Du verkar ha det fantastiskt!

Hoppas det fortsätter :)

2010-08-05 @ 12:03:43
URL: http://annamalinnorrsen.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha jag sitter och skrattar här för mig själv för att du är så glad :D Allt låter fantastiskt!!

2010-08-05 @ 12:18:38
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att du trivs så bra! Jag längtar så mycket tills jag ska åka, fast är livrädd på samma gång ;)

2010-08-05 @ 12:54:46
URL: http://mallealle.devote.se
Postat av: Jenny

Gud, är så jävla avundsjuk! Hur många grader är det ute? Har ni pool? Hihi

2010-08-05 @ 13:30:57
URL: http://utbytesstudent.se/blogg/jenny
Postat av: kristin

kan du inte lägga upp bilder på allt? :)

2010-08-05 @ 14:14:45
Postat av: Sanna

Låter så jävla awesome!!! Hoppas du har det jättebra!! :D Jag ska åka nästa år så det är skitkul att läsa, verkligen!!!

In med bilder också! :)

2010-08-05 @ 15:33:55
URL: http://justsam.blogg.se/
Postat av: Anonym

gu va coolt!!! kul att höra att det är fett nice där, kmr verkligen följa din blogg!!!!!!:)

2010-08-05 @ 17:03:03
URL: http://koffert.blogg.se/
Postat av: johanna

ååh vad kul allting låter! hoppas du lägger upp lite bilder på huset och så sen ;)

2010-08-05 @ 17:58:25
URL: http://johannians.blogg.se/
Postat av: My

Allt låter helt underbart och jag är glad att allt blev så bra och att resa och allt!! Nu kan jag knappt vänta tills jag ska åka! Är så glad för din skull men saknar dig <3

2010-08-05 @ 18:52:14
URL: http://myknut.blogg.se/usa
Postat av: Mamma

Såg inlägget på youtube, du skrattade mest..:-) Vad häftigt det låter...vad mycket du kommer att få vara med om. Jag/vi längtar efter att få höra mer och se mer bilder. Puss,Puss!!!

2010-08-05 @ 19:54:15
Postat av: magda

Låter som att det inte går nån brist på dig ;)

Kul att allt har gått så bra och hoppas första skoldagen var bra!

Kramar magda m. familj

2010-08-05 @ 20:53:00
Postat av: Emilia

Man vänjer sig med värmen, nu tycker vi som varit här ett tag att det är rätt svalt. Sjukt, eller hur? hoppas du har det bra!

2010-08-06 @ 04:04:10
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: Sofia

åååh, låter som att du har det toppen! hoppas allt går bra för dig :):):)

2010-08-06 @ 10:19:39
URL: http://flufffys.blogg.se/
Postat av: Julia

suuuper bra blogg :D ska bli kul o följa den under året, lycka till o skriv gärna fler långa detaljrika inlägg :D

2010-08-06 @ 13:21:20
Postat av: Jasmine

Låter undeerbart! KOmmer du lägga in bilder sen :)?

2010-08-07 @ 01:27:42
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: RICHI ♥

Kan du inte visa bilder på huset, och ja allt annat? :D

2010-08-07 @ 04:46:17
URL: http://RICCIS.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0