Ny familj!

Har glömt att skriva det, men imorgon är det precis 2 veckor sedan jag bytte värdfamilj. Kommer säkert få frågor om varför, men det är för att jag åker med Rotary och då måste man ha minst 2 familjer under året.
Min nya familj består av Frank & Amanda (värdföräldrar), Danielle 14, och Sammy 4. Jag trivs väldigt bra i min nya familj och de är hur snälla som helst, men jag ska vara ärlig och säga att det kändes konstigt i början. Det kändes tråkigt att byta för jag trivdes jättebra hos min första familj med, och när jag bytte kändes allt hemskt och onödigt. För mig tog det ett par - 3 månader innan jag kunde känna mig riktigt bekväm med allt och känna mig något sånär "hemma". Och precis då när allt kändes som bäst och jag inte längre hade minsta hemlängtan till Sverige var jag tvungen att byta och lämna allt jag vant mig vid för att börja om på nytt. Det var också hemskt att säga "hej då" eftersom jag visste att det aldrig kommer bli samma sak igen och även min värdfamilj var ledsen. Men de var så gulliga och sa att jag skulle behålla nyckeln och att jag alltid har ett hem där och kan komma över när jag vill.
Nu har jag dock bott här i 2 veckor och jag börjar vänja mig vi mitt "nya" liv. Det känns skönt att jag kände min andra familj ganska bra innan jag flyttade hit. Jag bodde hos dem 2 helger när första familjen var på jobbresor och så har jag varit med dem till Las Vegas. Det har gjort det lättare och snabbare för mig att anpassa mig.
På ett sätt tror jag att det är bra att byta eftersom man får lära känna fler familjer och får en annan bild av USA. Den amerikanska kulturen är inte bara precis som den är i en familj. Och båda mina värdfamiljer är väldigt olika varandra.

I går träffade jag iaf min första familj sedan jag flyttat och det var så roligt att se dem igen. Efter skolan åkte vi på bio och såg Narnia. Sen åkte vi hem och åt middag och senare under kvällen åkte jag och Shelley (min värdmamma) på Zumba (dans-klass) där vi träffade några av mina kompisar också. Den zumban vi brukar gå på har dem på en jättefin country club med golfbanor, spa och swimmingpool mm som ligger i ett område som heter Seville. I Seville har dem också apelsin och citronträd vilket jag tycker är ascoolt så på väg hem stannade vi så att jag kunde plocka några. Tyckte det var jättekul och apelsinerna smakar också mycket bättre när man vet att man har plockat själv haha.
Så ja.. över till att byta värdfamilj. Nu när jag bott här i 2 veckor känns det ganska bra. Jag känner mig glad för jag har 2 superbra familjer jag alltid kan vända mig till och som jag trivs jättebra med Jag älskar en del saker hos min första och en del saker är bättre här. Det känns skönt för jag börjar också vänja mig vid USA och jag trivs så bra här. Jag vill verkligen inte åka tillbaka till Sverige. Det enda jag saknar lite är det svenska skolsystemet... Inget dåligt mot Basha men jag hade högre förväntningar på själva high school. det är så strikt och stort här och jag kommer älska UIG när jag kommer hem!


Min nya utsikt från mitt rum


Kommentarer
Postat av: Linn

Nu när du har bytt värfamilj, måste du byta skola också då? Jättebra bogg! Funderar också på att åka som utbytesstudent till usa. :)

2010-12-16 @ 00:13:43
Postat av: Anonym

Gud va fina hus kan du inte lägga upp en video eller ta kort på ditt rum? ;)

2010-12-16 @ 19:46:40
Postat av: amanda utbytesstudent USA

fy vad skönt det såg ut med sol, istället för massa snö (:

2010-12-16 @ 21:35:50
URL: http://amandakingen.blogg.se/
Postat av: Victoria

Älskar din blogg, den är superbra! :D Ska oxå förhoppningsvis iväg med Rotary till hösten och jag hoppas jag kommer till USA :)

2010-12-16 @ 22:58:48
URL: http://vickanusa.blogg.se/
Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

inge snö för din del i arizona? ;)

2010-12-19 @ 21:26:22
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0