Semester 2

I dag var jag hos min skolcounselor för att fixa det sista med mina kurser inför nästa termin. Som det är nu så ser mitt schema ut så här:

1. Beginning Photography
2. English 12
3. Marketing
4. French 3
5. Economics
6. Studyhall

Jag har länge funderat på om jag verkligen ska ha kvar marketing. Jag valde frivilligt den kursen när jag kom till USA av någon anledning, och visst det är en intressant kurs där man lär sig mycket. Mest pratar vi om hur man blir en bra säljare och saker man ska tänka på (produktpresentation, hur man ska behandla en kund, varför en kund inte vill köpa en produkt och hur man ska handla i såna situationer mm) om man jobbar i affär. Gillar dessutom min lärare jättemycket, men problemet är att det nästan bara är freshmen och sophomores i klassen. Och de flesta är ganska omogna, och på grund av det är det bara inte kul. Egentligen känns det som ett dåligt skäl att byta, men jag pratade med min kompis Julie som sa "if i was an exchange student, i'd like to get the most as possible out of my year... and try new different things". Tyckte att det var smart så idag pratade jag med min lärare och ska i stället nästa termin vara TA (teachers aid). Det betyder att jag kommer få rätta prov, göra kopior och springa ärenden under själva timmen ist. Låter kanske jobbigt men alla jag pratat med som är TAs sitter mest där och gör sina läxor. Vet inte om det kommer bli så roligt men kände bara att jag ville ha förändring, och jag kmr fortfarande sitta i klassrummet och lära mig saker- jag behöver bara inte göra några prov eller uppgifter. Dessutom kommer jag inte ha Studyhall nästa termin (tack gode gud för det) så då kmr jag ha lite tid att göra mina läxor ändå. Så nu ser mitt schema ut såhär för nästa termin:

1. English 12
2. Theater
3. Marketing TA
4. French
5. US/AZ Government
6. Lifeguarding

Kommentarer
Postat av: nataliegoesamerican

lifeguarding lät intressant :)

2010-12-10 @ 16:10:26
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0