Fråga och Svar

Är din familj sån överreligös familj som går till kyrkan flera gånger i veckan? hur ser dem på religion osv?
Nej, min familj är inte överreligös men de är troende. Som de flesta andra amerikaner är de kristna och går till kyrkan varje söndag. Vi ber alltid bordsbön innan maten, och jag lär mig hela tiden om gud och kristendomen mm . Eftersom det är väldigt annorlunda från mitt liv hemma så känns det ibland lite obekvämt men de har aldrig försökt pressa mig till att gå till kyrkan och de kan de inte göra heller. Väljer man att åka till USA får man ha inställningen att man kan hamna hos en familj som är troende, eftersom majoriteten här är det. Men, det är också USA. Och kristendom och religion här är inte samma sak som i Sverige. Kyrkan här är mycket mer relaxed och rolig och känns inte alls som en kyrka. Jag tycker att det är helt okej, och faktiskt ganska intressant ibland. Religion här är en stor del av den amerikanska kulturen, men det är så annorlunda från Sverige. Om jag inte kände min familj så väl så skulle jag aldrig kunna gissa att de är den typen som går till kyrkan. Men de är mer troende på det sättet att de tror på kristendomens budskap och et kristna sättet att leva. Det där var ett långt svar haha. Men jag hoppas att det var svar på din fråga :)

Kommentarer
Postat av: bella

Har du följt med dom till kyrkan?? om ja hur var det??

2010-10-23 @ 20:16:47
URL: http://bellaiusa.blogg.se/
Postat av: ems

Får du festa något där? :)

Har du varit på någon "dejt"?

kraaaam

2010-10-24 @ 12:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0