HAHA

Det finns en sak som jag hatar med Basha och det är att vi har bestämda platser i varje ämne.I dag bytte vi i alla fall platser i engelskan. Jag hamnade bakom en kille som heter Nico. Vi är lite kompisar så där och han är fett rolig men lite konstig/osmart. I alla fall, när vi precis har flyttat till våra nya platser vänder han sig om och frågar helt allvarligt:

N: So where are you from again?
J: Sweden.
N: Sweden...Hm.. That's where you build your own igloos to live in, right??
J: No.. not really..
N: But I've heard that?
J: ... I mean, some people do but not everyone. And some people have polarbears as pets at home.
N: Polarbears? Yeah that's what I've heard too.. That's weird.

Alla runt omkring oss bara kollade på oss med öppna munnar. Men altså allvarligt. Amerikanare (speciellt i High school) är inte speciellt smarta när det kommer till geografi och sånt som utspelar sig utanför USA och knappt utanför AZ. Kunde inte låta bli att skratta och förklara att jag var oseriös och att vi inte alls bodde i iglos och hade isbjörnar som husdjur. Blev inte speciellt förvånad av frågan eftersom det inte är första gången jag får en sån konstig fråga men ändå, ibland undrar jag hur en del kan vara så efterblivna.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var kul! Puss Puss

2010-10-21 @ 08:54:56
Postat av: ELIN

HAHAHAHAH åh, amerikaner <3

2010-10-21 @ 13:38:14
URL: http://reedhead.blogg.se/
Postat av: natalie

klockrent att du spelade med! haha

2010-10-21 @ 13:55:06
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: Linn

kan du inte berätta vilka fler konstiga frågor du fått? :)

2010-10-21 @ 16:00:30
URL: http://liinnpettersson.blogg.se/
Postat av: Hanna

alltid lika roligt!



dem har inte obligatorisk geografi i usa så det är därför, men man kan ju tycka att dem inte ska vara så jäkla blåsta ändå xp

2010-10-21 @ 17:48:49
Postat av: Pappa

Det var kul och det bekräftar bara min uppfattning att många amerikaner inte vet någonting om Europa!

2010-10-22 @ 08:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0