Helgen



I går var jag med Karlijn hela dagen. Vi åkte till Santan mall och shoppade och gick på bio. Efter det följde hon med mig hem och vi bakade tillsammans med min värdfamilj svenska chokladbollar. Alla uppskattade dom och tyckte att de var jättegoda. Trailern till filmen vi såg gör inte riktigt filmen rättvisa men det var en riktigt bra och superrolig film. Om ni får möjliighet, se den!


Random bild från google. Kyrkan vi går till...

I dag var jag först i kyrkan med min värdfamilj. Gick på youth service med Tyler (kusin) och hans kompis Gina. Båda är juniors på min skola, så det var roligare att de följde med än att jag gick själv. Vet inte riktigt om jag ska fotsätta gå på själva ungdomsgruppsgrejen dock för jag känner bara att det inte riktigt är min grej. Även om kyrkan vi går till är så långt ifrån kyrklig man kan komma och de på ungdomscermonin pratar om kakdeg och snowboardåkning så är det ändå mycket "satan är efter dig, du måste tro på gud annars tar han dig".  

Efter det åkte vi alla och åt lunch och sedan hämtade Calle upp mig och jag umgicks med henne ett tag innan vi åkte vidare till hennes kyrka till nån annan ungdomsgrupp där vi mest "hang out" och åt pizza mm. Som sagt, jag tycker att kyrkan här är ganska intressant och helt okej, eftersom att det är så annorlunda jämfört med hemma men jag måste ändå säga att det blir lite väl mycket kyrka, gud, jesus och böner ibland. Nu tänker jag inte endast på idag, men det är verkligen så att nästan alla här går till kyrkan. och även om man inte skulle gå till kyrkan hör man talas om gud och jesus överallt ändå och vill man lyssna på kristen musik så finns det radiostationer för det. Det hela är bara lite överväldigande och en stor kulturchock för mig eftersom att jag själv aldrig går till kyrkan (liksom nästan ingen annan i Sverige).

Kommentarer
Postat av: Erika :)

Åhhh den filmen är underbar såg den i fredags :D Vad roligt att du också har sett den! fick ditt kort i dag TACK :D <3

2010-09-13 @ 20:44:22
Postat av: natalie

filmen verkar as bra ju. jag skrattade flera gånger under trailern, fast jag har ju hört att jag har dålig humor...

2010-09-13 @ 20:54:43
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: sofia

guud!! vilken häftig kyrka!!

2010-09-15 @ 18:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0