Schedule

Tänkte att jag kunde skriva lite om alla klasser jag tar.

Pd. 1, Photography MR GARCIA
Trodde att det skulle vara mer ta kort i den här klassen, men i stället får vi lära oss om gamla kameror, hur mörkerrum funkar och hur man framkallar fotorullar mm. Är kanske inte det allra roligaste men det är en väldigt chill klass och har man inte gjort sina läxor kan man alltid göra det under photography. Gillar läraren jättemycket. Han skämtar och frågar om Sverige. Dessutom ropar han alltid FRIKSAAH (engelskt uttal av mitt efternamn) så fort han ser mig.

Pd. 2, Senior English MR ANDERSEN
Klassen är helt ok, eftersom  det bara är seniors. Gillar inte riktigt min lärare för han har höga krav och tycker att jag ska göra allt som alla andra gör fast engelska inte är mitt modersmål. Dessutom hade jag en gång inte hunnit göra klart mina warm ups för att vi fick så kort tid och då utbrast han inför hela klassen WHAT? YOU HAVEN'T DONE IT?? WHY NOT?! och sen fick han mig att känna mig stupid eftersom jag inte fattade frågan. Just nu håller vi på med gammal engelska och massa gamla sagor somm jag fattar nada av. Vissa grejer vi gör är helt ok men det är mest brittisk engelska och college snack.

Pd. 3, Marketing MR MARTIN
Har aldrig träffat en snällare/lugnare lärare. Han ger inga läxor, och frågar alltid om allt är bra med mig och om jag fattar. Häromdagen frågade nån i klassen om han hade något godis så då tog han fram en stor godispåse från sitt skrivbord och bjöd på. Han har också hand om en shop som ligger precis bredvid klassrummet där man kan köpa godis, läsk och BASHA-tröjor. I går frågade en tjej om hon kunde få en läsk och då gav han henne en bara sådär. Gillar inte riktigt personerna i klassen dock, för det är nästan bara sophomores. Dessutom är han för snäll för att dela upp folk i grupper och låter alltid alla välja gruper själv vilket inte är så kul för mig. Eftersom jag typ inte pratar med någon i den klassen.

Pd. 4, Honors French 3 MRS MACNAMARA 
Tror det här är min favoritklass bara för att jag pratar med nästan alla i klassen. Alla är jättesnälla och läraren är också väldigt chill och snäll. I går kom hon fram till mig och sa att hon varit på IKEA i helgen och så hade hon köpt kolasnören och pepparkakor till mig. "I just want you to feel at home". Aww. gulligt va? Blev riktigt rörd. Franskan är ganska lätt dock. För ett tag sedan pratade dom om LA och jag fattade inte alls vad LA hade med det vi gick i genom. Sen fattade jag att de inte alls pratade om California utan om "Elle est". Amerikansk franska, haha. Anyway, gillar franskan och Mrs Mac's klassrum är också så fint för hon har hello kitty lampor och affisher över hela väggarna.

Pd. 5, Economics MRS REZZONICO & MRS KLEIN
Tycker att ämnet är intressant och känner att jag lär mig saker. Dock tycker jag att det är svårt när allt är på engelska. Lärarna är helt okej och hjälper mig om jag tycker att det är svårt. Även i den här klassen är det nästan bara seniors. Gillar folket i klassen och skulle nog inte gilla ämnnet om det inte var för dom.

Pd. 6, Studyhall
Har bytt bort spánskan och har nu study hall i stället! En timme varje dag då jag kan göra mina läxor. Har bara varit där 2 gånger en så länge och ärligt talat är det ganska tråkigt. Man sitter i ett tråkigt kalt klassrum i en ensam byggnad och pluggar. Fick reda på att det är study hall/ detention i fredags när en kille från min marketing frågade om jag var i trouble. Finns säkert roligare klasser jag kan ta men jag har allvarligt bytt mitt schema hundra miljoner gånger. Först hade jag matte period 6, men det var för svårt och jag hatade att min lärare totalt ignorerade att jag inte fattade nått. Sen fick jag spanska som också var för svårt plus för mycket läxor. Då bytte jag till beginners dance men det var HEMSKT. Det var balett/jazz/modernt med 35 skrikande sophomores och en oorganiserad lärare. Gick bara på en lektion och nu har jag Study Hall i stället.

 





Bilder från Payson i söndags


Kommentarer
Postat av: bella

roliga lektioner :D

2010-09-09 @ 20:38:36
URL: http://bellaiusa.blogg.se/
Postat av: hanna

låter roligare än lektionerna här i sverige iaf! :)

2010-09-09 @ 21:07:13
Postat av: amanda

bra att nån skriver vad alla lektioner är, så man fattar vad dom handlar om ;) taack! :))

2010-09-09 @ 21:19:10
URL: http://amandakingen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra att du gillar ekonomi...du blir nog ekonom så småningom...haha...

2010-09-10 @ 10:26:15
Postat av: Familjen Erixon

Kul att höra om lärarna och dina lektioner! Sedan ser vi att det finns berg i Arizona också.....

2010-09-10 @ 20:24:01
Postat av: Evelina utbytesstudent 10/11

Åhhh! Jag förstår precis vad du menar med din engelska min lärare är PRECIS likadan... Och vi håller också på med historien om engelska typ och jag fattar INGET!"!!!!

2010-09-15 @ 20:32:49
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0