Rotary

I går var jag på Rotary-möte. Var helt okej. Min klubb, Sun Lakes, har 2 utbytesstudenter i år. Det är jag och Anna från Italien. Har bara varit en gång tidigare men tror att jag ska försöka gå mer ofta i framtiden. Någonting som är nytt för i år är att dem har en lista där alla rotarianer kan skriva upp sig om de vill ta med mig och Anna på någon aktivitet. Det som är tänkt är att någon en gång i månaden ska ta ut oss på middag, gå på bio, eller bara umgås. Tycker att det är en väldgit bra idé eftersom jag vill träffa så mycket folk som möjligt. Det som är intressant är dóck att nästan alla i klubben är pansionärer. Det är för att själva Sun Lakes bara består av retirement communities, dvs har man barn får man inte bo där. Så i hela Sun Lakes bor det bara pansionärer som åker runt med sina golfbilar.
Om 2 veckor ska jag prata om mig själv i 10 minuter för alla i klubben... vet inte alls vad jag ska säga. Sen vill dom att jag ska skriva en lista med saker jag vill göra och se när jag är här, bara för att någon i klubben kanske kan ta med mig på något av det jag vill göra.
Hittills har jag kommit på 2 saker. Spela golf (det finns golfbanor överallt här och jag har aldrig testat förut) och åka till San Fransisco. Det kanske låter som lite för mycket att åka till San Fransisco men alla rotarianer säger att jag ska skriva ner ALLT jag vill göra bara för att någon kanske har släktingar i SF och ska dit, och skulle inte alls tycka att det var något problem om jag följde med.
Anywayy, är hemma från skolan idag för jag är sjuk. Orkar inte skriva så mycket mer men kan lägga upp lite bilder från Annas birthday party i fredags.


Ida (Danmark), Auri (Belgien), Anna (Italien)


Ida, Jag, Karli (holland)


Jag med min och Karli's present


Anna, Auri


Anna, Karli


Kommentarer
Postat av: s

Läser din blogg varje gång du uppdaterar och måste säga att den är jättebra! :D Arizona ser skit fint ut!



Btw. Kika gärna in på min blogg där jag skriver om mitt kommande utbyteshalvår i USA! :)



2010-09-08 @ 20:23:48
URL: http://siriusa.blogg.se/
Postat av: Jossan

haha gud vad man märker att du är fr sverige på dina poser, gör precis likadant, folk här gör jättekonstiga xD

2010-09-09 @ 04:57:16
URL: http://yooess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0