Fråga och Svar

hej, jag ska åka med rotary om 2 år, men hur många familjer är det man måste bo i? hur fungerar det då när man byter familj, byter man skola med? din blogg äger!;)


Åh tack! De flesta som åker med Rotary får 3 familjer. I en del fall kan man ha 4 (det är dock max) eller 2. De vill att man ska ha mer än en för att få se hur det är i olika familjer, så de försöker verkligen med mer än en familj. Dock har min kompis Anna bara haft en familj för att de inte kunde hitta någon annan, men då fick hon bo hos en av ledarna i distriktet i 2 veckor bara för att ändå få en annan upplevelse. Man byter aldrig skola, för det är emot reglerna och skolorna tillåter inte det.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej!

Ser du det som något positivt att behöva byta familj? Jag vill nämligen också åka på utbytesår, och har börjat fundera en del på Rotary sen jag började läsa din blogg.



Men vad jag känner är att man kanske inte får lika bra kontakt med familjen som man hade fått om man bodde där hela året. Håller du med om det? Hur är det annars att vara i USA? :)



Kram

2011-05-08 @ 14:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0